۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۳۵۱۹۵
اتاق‌خبری در ژاپن که کنترل آن تماما به دست هوش مصنوعی و مهندسان هوش مصنوعی است می‌تواند با دقتی ۹۹ درصدی اخبار جعلی را تشخیص داده و از انتشار آنها جلوگیری کند.

به گزارش پایداری ملی، شركت نوپاي ژاپني JX Press از يادگيري ماشيني براي يافتن مطالب و پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي و تبديل آنها به خبر و گزارش‌هاي خبري استفاده مي‌كند بدون اينكه به حضور خبرنگاران نيازي داشته باشد.

هوش مصنوعی جایگزین خبرنگاران می‌شود؟

اين شركت كه در توكيو واقع شده‌است،‌داراي 24 كارمند است كه دو سوم آنها مهندس هستند. بنيانگذار اين شركت، كاتسوهيرو يونشيگه مي‌گويد فناوري كه در اختيار دارد مي‌تواند اخبار جعلي را رديابي كرده و از انتشار آنها جلوگيري كند.


براي مثال طي زمين‌لرزه‌اي كه در آوريل 2016 در جنوب غرب ژاپن رخ داد، تصويري از يك شير در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد با اين عنوان كه شير از باغ‌وحشي محلي گريخته‌ و در شهر سرگردان است. سيستم هشدار سريع اين شركت اما توانست تشخيص دهد كه عكس در آفريقاي جنوبي گرفته شده‌است و آن را جعلي اعلام كرد.


سيستم هشدار سريع JX Press به واسطه رديابي پست‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي، تحليل متن‌ها، عكس‌ها و حتي نشانه‌گذاري‌هاي متون عمل مي‌كند و به اين شكل مي‌تواند خبرهاي فوري را شناسايي كرده و منتشر سازد. اين سيستم همچنين رسانه‌هاي خارجي و حساب‌هاي توئيتر معتبر را نيز در جستجوي اخبار داغ و فوري بررسي مي‌كند و به محض يافتن خبر،‌ الگوريتم‌هاي سيستم آن را به صورت گزارش يا خبر كوتاه نوشته و منتشر مي‌سازد.


مشتريان اين شركت شامل بزرگترين شبكه تلويزيوني ژاپن،‌NHK، تلويزيون آساهي و فوجي هستند كه تمامي آنها براي استفاده از محتواي اين اخبار هزينه اشتراك ماهانه‌اي پرداخت مي‌كنند.


اولين موفقيت اين شركت در 13 فوريه 2017 رخ داد، زماني كه به اولين منبع انتشار خبر كشته شدن برادر رهبر كره شمالي در فرودگاه مالزي تبديل شد. JX Press بيش از نيم ساعت زودتر از بدنه اصلي رسانه‌هاي جهاني اين خبر را منتشر كرد، با وجود اينكه هيچ خبرنگاري در اين شركت فعاليت ندارد.


دومين محصول اين شركت اپليكيشن رايگاه خبري به نام NewsDigest است كه شركت JX Press از راه تبليغات در اين اپليكيشن درآمدزايي مي‌كند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر