۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۳۵۱۱۷
روزنامه «الشرق» قطر در یادداشتی با عنوان «اطلاعاتی جدید از اقدام عربستان به هک [خبرگزاری قطر]»، نوشت: پس از آنکه شبکه BEIN SPORTS برای اطمینان از مالکیت حقوق معنوی خود در برابر حملات الکترونیکی اعم از دزدی‌هایی که در طی ماه‌های گذشته این شبکه در معرض آن قرار گرفته است، شکایت خود را تقدیم فیفا کرد این موضوع وجهه قانونی و رسمی گفت: تا مسئولان این جرایم سازمان یافته مجازات شوند.
به گزارش پایداری ملی،روزنامه الشرق قطر با افشای پشت پرده اقدام عربستان در سرقت از شبکه ماهواره‌ای «بین اسپورت» و شکایت این شبکه به فدراسیون بین المللی فوتبال تاکید کرد اگر ریاض به تصمیم فیفا در این خصوص متعهد نشود حضور عربستان در جام جهانی تهدید می‌شود.

روزنامه «الشرق» قطر در یادداشتی با عنوان «اطلاعاتی جدید از اقدام عربستان به هک [خبرگزاری قطر]»، نوشت: پس از آنکه شبکه BEIN SPORTS برای اطمینان از مالکیت حقوق معنوی خود در برابر حملات الکترونیکی اعم از دزدی‌هایی که در طی ماه‌های گذشته این شبکه در معرض آن قرار گرفته است، شکایت خود را تقدیم فیفا کرد این موضوع وجهه قانونی و رسمی گفت: تا مسئولان این جرایم سازمان یافته مجازات شوند.

بین اسپورت (beIN Sports) یک شبکه ورزشی ماهواره‌ای متعلق به شبکه رسانه‌ای الجزیره است که در سال ۲۰۱۲ میلادی تأسیس شده است.

این شبکه ورزشی بسیاری از شرکت‌های متخصص و کارشناسان بین المللی در این زمینه را بکار گرفته تا پرونده حقوقی و فنی یکپارچه و کاملی را آماده کند که اقدام جنایی انجام شده توسط برخی از نهاد‌ها و شخصیت‌ها در کشور عربستان سعودی را ثابت می‌کند.

سرویس ورزشی روزنامه الشرق قطر با یکی از مقامات ارشد BEIN SPORTS تماس گرفت تا از جزئیات پرونده دعوا مطلع شده و تاثیر آن در رسانه‌ها و صحنه‌های ورزشی طی روز‌های آینده را بررسی کند بخصوص که تا دو هفته دیگر مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز می‌شود.

یک منبع رسمی در BEIN SPORTS در گفت‌وگوی اختصاصی به الشرق گفت که مدیریت شبکه تمام اقدامات حقوقی لازم را برای ارائه پرونده‌های جرایم الکترونیکی علیه این شبکه طی مدت گذشته را به فدراسیون بین المللی فوتبال (FIFA) ارائه داده است، تا اقدامات لازم جهت مجازات عاملان این جنایات که در سطح جرم و جنایت سازمان یافته بین المللی است، انجام شود با اشاره به اینکه هدف این شبکه از این اقدام حفاظت از حقوق خود در برابر حملاتی که طی ماه‌های گذشته در معرض آن قرار گرفته است.

این منبع افزود: ما یک پرونده فنی و حقوقی را برای فدراسیون بین‌المللی فوتبال فرستادیم که حاوی شواهد لازم برای محکومیت مجرمان در این زمینه است و در این خصوص ما از یک شرکت فرانسوی و یک شرکت هلندی متخصص در زمینه اطلاعات و نظارت بر هکر‌ها و دزدی تلویزیونی کمک گرفتیم؛ هفت ماه تحقیقات ما منجر به کشف بسیاری از واقعیت‌های قطعی شده است و مهم ترینش این است که منبع دزدی‌ها از عربستان و به طور مشخص از ریاض، پایتخت این کشور است.

شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در دزدی ریاض دخیلند

این مقام مسئول در شبکه تاکید کرد که شرکت عربی ماهواره «عربست» در دزدی مذکور دست داشته است و تحقیقات فنی کارشناسان ثابت می‌کند که دزدی صورت گرفته به سطح جرم و جنایت سازمان یافته بین المللی می‌رسد، به خصوص که این جرم توسط دولت و نهاد‌های رسانه‌ای ارشد آن صورت گرفته است.

این منبع افزود: تحقیقات فنی همچنین نشان داد که برخی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی از طریق برخی از جزئیات دقیق فنی که در پرونده طرح دعوی ما به فیفا ارائه شده‌اند، کمک بسیاری در وقوع این جرم داشتند و تا چند روز آینده مسائل جدیدی در این خصوص لو خواهد رفت، چون ما متعهد به حمایت از حقوق خود و جبران خسارت وارده به شبکه هستیم.

حضور عربستان در جام جهانی روسیه در معرض تهدید است

وی تاکید کرد: فدراسیون بین المللی با جدیت و نگرانی پیگیر این موضوع است که یکی از شرکای رسانه‌ای آن را طی سال‌های گذشته هدف قرار داده است و مدیریت این شبکه از فدراسیون بین المللی انتظار دارد تدابیر بازدارنده و سختگیرانه‌ای علیه این جنایتکاران و شرکای آن‌ها در آسیب رساندن به حقوق دیگران اتخاذ کند، زیرا ممکن است این دزدی‌ها در آینده به آفریقا و یا اروپا گسترش یابد.

این منبع گفت: در حال حاضر توپ در زمین مقامات فدراسیون بین المللی فوتبال است، ما همه شواهد قانونی و فنی را تحت نظارت بزرگترین شرکت‌های تخصصی دنیا در این زمینه ارائه داده‌ایم تا کارشان را راحت کرده باشیم علاوه بر اینکه نام تعدادی از چهره‌های مسئول در عربستان مانند سعود القحطانی، مشاور دفتر پادشاهی عربستان و عبدالعزیز المریسل و و چند طرف دیگر در طرح دعوی آمده است و مطابق با قوانین بین المللی در خصوص جرایم الکترونیکی، مجازات‌هایی که در انتظار این افراد است، زندان و محرومیت از آزادی و همچنین پرداخت خسارت مالی به شبکه است.

وی ادامه داد: فیفا همه اختیارات را دارد تا عاملان این جرم را به مجازات برساند و به اعتقاد ما اگر مقامات عربستان سعودی متعهد به تصمیم فیفا نشوند حضور تیم ملی عربستان در جام جهانی هم در معرض تهدید است.

منبع مذکور گفت: قانون برای ما آزادی شکایت را تضمین می‌کند و ما یک شرکت رسانه‌ای سودآور تجاری هستیم، بنابراین معتقدیم که بهتر بود مقامات سعودی مسیر رقابت با ما را پیش می‌گرفتند مخصوصا که راه برای همه باز است، اما متاسفانه تصمیم گرفتند که تلاش‌های دیگران را تحت تصرف خود بگیرند.

این در حالی است که مقامات کویت و عمان فروش دستگاه‌های bEOUTQ را ممنوع کردند، چون با قوانین مربوط به رقابت در این دو کشور مغایرت دارد و و برخی منابع اشاره کردند که مقامات دو کشور درباره تلاش برای معرفی و ورود این دستگاه‌های ترکیبی به کشورشان و خطر‌های آن هشدار داده اند و در نهایت هم فروش آن را ممنوع کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر