۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۳۵۱۱۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه مخازن ذخیره مواقع بحران به عنوان پدافند غیرعامل کمک زیادی به تأمین آب شهر می کند، از بهسازی و نشت گیری دو مخزن ذخیره آب با حجم ۱۰ هزار مترمکعب در مجموعه مخازن دوبرادران و شهرک قدس خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور در حاشیه بازدید از عملیات نشت گیری و بهسازی مخازن دوبرادران و شهرک قدس، حجم ذخایر مخازن آب قم را ۳۲۲ هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: ذخایر آب شهر قم مطابق استانداردهای ملی است.
وی با بیان اینکه مخازن ذخیره مواقع بحران به عنوان پدافند غیرعامل کمک زیادی به تأمین آب شهر می کند، از بهسازی و نشت گیری دو مخزن ذخیره آب با حجم ۱۰ هزار مترمکعب در مجموعه مخازن دوبرادران و شهرک قدس خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه این دو مخزن سال ها به علت نشت از مدار بهره برداری خارج بود، اظهار داشت: با توجه به نیاز شهر به مخازن ذخیره آب، نشت گیری و بهسازی این دو مخزن در دستور کار قرار گرفت و پس از طی مراحل قانونی پیمانکار اقدام به تجهیز کارگاه و شروع فعالیت های اجرایی کرد.
وی هزینه نشت گیری و بهسازی این دو مخزن را بیش از ۲ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی نشت گیری این دو مخزن از ابتدای خردادماه آغاز شده و سعی داریم اوایل تیرماه این مخازن را وارد مدار بهره برداری کنیم.
صادق پور در ادامه با اشاره به اهمیت استراتژیک مخازن ذخیره آب در شهر قم تأکید کرد: با توجه به اینکه آب شهر قم از فاصله ای دور و توسط خط انتقال تأمین می شود در صورت بروز حادثه ای در این مسیر و قطع آب تا ۲۴ ساعت می توان برای تأمین آب شهر از مخازن ذخیره استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای نگهداری از این مخازن که در نقاط مختلف شهر واقع شده اند در نظر گرفته شده تا در زمان بحران با مشکلی مواجه نشویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر