۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۴۹۴۰
فرماندار شمیرانات در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گفت: با کارشناسی دقیق، شناسایی تهدیدهای بالقوه و صرف هزینه های جزئی، از آسیب ها و معضلات عظیم در حوزه های مختلف جلوگیری کنیم.

به گزارش پایداری ملی، دکتر شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ضمن خداقوت به اعضای این شورا خاطرنشان کرد: کشور ایران در حساس ترین و استراتژیک ترین موقعیت جغرافیایی در جهان قرار گرفته است و وجود تهدیدات طبیعی و انسانی فراوانی که بصورت بالقوه در ایران وجود دارد لزوم حساسیت بیشتر و اهمیت بالای آمادگی در برابر تهدیدات از طریق پدافند غیرعامل را بیشتر بیشتر نمایان می سازد.

با شناسایی تهدیدهای بالقوه از آسیب ها و معضلات عظیم در حوزه های مختلش جلوگیری کنیم


وی ادامه داد: شهرستان شمیرانات نیز به دلیل سکونت افراد شاخص و عالی رتبه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... موقعیتی ویژه در میان تمامی شهرستان های کشور دارد و مسئولین و روسای ادارات شهرستان باید با مدیریت صحیح و احصاء و پیشبینی معضلات و تهدیدات بالقوه منطقه ای، خود را برای حوادث غیرمترقبه و آنی آماده نمایند.


دکتر شهریور یادآور شد: سیل اخیر در بخش های لواسانات و رودبارقصران زنگ خطری برای تمام مسئولین استانی و شهرستانی جهت آمادگی در برابر حوادث طبیعی بود و در صورت پیش بینی و آمادگی در برابر چنین مشکلاتی از طریق پدافند غیرعامل، خسارات و مشکلات آن به حداقل می رسید.


وی افزود: خوشبختانه و با لطف خداوند متعال بارش باران در روز چهارشنبه قطع شد چون در غیر این صورت و با بارش بیشتر لواسانات و رودبارقصران با مشکلاتی عظیم و بزرگ روبه رو می شدند.


فرماندار شمیرانات تصریح کرد: از طریق پدافند غیرعامل و با احصاء شرایط کلی منطقه ای و شناسایی تهدیدات موجود در شهرستان و صرف هزینه های جزئی و کوچک از آسیب ها و معضلات عظیم و غیر قابل جبران جلوگیری خواهد شد.


مقام عالی دولت در شهرستان شمیرانات با اشاره به ظرفیت فراوان رسانه ملی جهت آموزش اصولی و فرهنگ سازی در میان مردم خاطرنشان کرد: خسارت های فرهنگی و اجتماعی فراوانی از طریق عدم ساماندهی و آموزش استفاده اصولی از فضای مجازی به نسل جوان وارد آمده است که با فرهنگ سازی و آموزش کارشناسی از طریق رسانه ملی این تهدید بالقوه به فرصتی عظیم برای افزایش آگاهی و دانایی عمومی و توسعه و ترقی کشور تبدیل خواهد شد.


فرماندار شمیرانات در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تشکیل جلسات منظم کارگروه های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل یادآور شد: روسای کارگروه ها باید جلسات خود را به سرعت و با نگاهی کارشناسانه و فنی برگزار نموده و ضمن در نظر داشتن حادثه خیز بودن منطقه و شرایط و موقیعت طبیعی و جغرافیایی ویژه شهرستان، تهدیدات و نقطه نظرات فنی خود را به فرمانداری ارائه نمایند.

دکتر شهریور در پایان خطاب به مسئولین و روسای ادارات شهرستان گفت: دوره مدیریت بسیار محدود و گذراست و آنچه اهمیت دارد ادای تکلیف و وظیفه خدمت بی منت و خالصانه به مردم شهرستان است و امیدواریم در انتهای دوران مدیریتی خود میراثی گرانبها و به یاد ماندنی برای مردم بااصالت و شریف شمیرانات باقی گذاریم

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر