۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۳۴۸۹۳
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد خروج آمریکا از برجام با ابتدایی‌ترین موازین حقوق بین‌المللی مغایرت دارد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی‌آر‌تی، «حامی آکسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، تاکید کرد خروج آمریکا از برجام با ابتدایی‌ترین موازین حقوق بین‌المللی مغایر است. 

ترکیه: خروج آمریکا از برجام با موازین حقوق بین‌المللی مغایر است/ باید از ظرفیت‌های ایران برای برقراری ثبات در منطقه استفاده کرد

او دیروز در کنفرانس خبری در آنکارا گفت: ما مدافع حقوق ایران در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم. ما بر این باوریم که هر کشوری از چنین حقی برخوردار است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بار‌ها در گزارش‌های مختلف پایبندی ایران را به برنامه جامعه اقدام مشترک تایید کرده است.

آکسوی گفت: خروج آمریکا از این توافق چند جانبه با ابتدایی‌ترین موازین حقوق بین‌المللی مغایر است. برجام توافقی بود که پس از سال‌ها مذاکرات دیپلماتیک به دست آمد. ما نیز در روند این مذاکرات نقش مهمی ایفا کردیم. نباید فراموش کنیم که برجام دستاورد دیپلماتیک مهمی برای جامعه بین‌المللی است.

او  با اشاره به مخالفت دیگر طرف‌های برجام با اقدام یکجانبه آمریکا گفت: آن‌ها اعلام کردند که به این توافق پایبند هستند. ما این موضوع را بسیار مثبت می‌دانیم و از تلاش‌هایی که برای حفظ برجام صورت می‌گیرد، حمایت می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: تجارب تاریخی نشان می‌دهد که اقداماتی که با هدف انزوای ایران صورت بگیرد بیش از منفعت، زیان در پی خواهد داشت.

آکسوی گفت: باید از ظرفیت‌های ایران برای ثبات در منطقه به صورت سازنده استفاده کرد.

او با تاکید بر ادامه همکاری‌های سیاسی ترکیه با ایران تاکید کرد: این همکاری را برای حل مسائل جهانی و منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت می‌دانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر