۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۳۴۸۳۰
طی ابلاغیه ریاست محترم سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت پذیرفت:
سید ابوالفضل احمدی مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی: طی ابلاغیه ریاست محترم سازمان پدافند غیرعامل کشور، تشخیص سطح بندی زیرساختها و مراکز ثقل استان (در سطح مهم) و تایید هزینه برنامه های اجرایی مصون سازی ذیربط به روسای شواری پدافند غیرعامل استانها تفویض شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،سید ابوالفضل احمدی مدیرکل و دبیر شورای  پدافندغیرعامل استان در جلسه­ ای که به منظور بررسی وضعیت اعتبارات مصوب و تخصیص یافته حوزه پدافند غیرعامل  تشکیل شده بود گفت:به موجب بند ز تبصره 12 قانون بودجه کل کشور در سال 1396 کلیه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی مکلفند تا یک درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تخصیص یافته خود را برای اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل مصون سازی زیرساخت‌های همان دستگاه با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل هزینه کنند. خوشبختانه اخیرا و طی ابلاغیه ریاست محترم سازمان پدافند غیرعامل کشور، تشخیص سطح بندی زیرساخت‌ها و مراکز ثقل استان (در سطح مهم) و تایید هزینه برنامه‌های اجرایی مصون سازی ذیربط  به روسای شورای پدافند غیرعامل استان­ها (استانداران محترم) تفویض شده است.
دکتر احمدی با اشاره به اینکه باید همه توانمان را جهت جذب اعتبارات کامل این ظرفیت قانونی برای اجرای طرح‌ها و ملاحظات پدافند غیرعامل که مورد مطالبه جدی مقام معظم رهبری است به­کار بگیریم افزود: شایسته است مدیران محترم دستگاه­های اجرایی، شرکت­های دولتی و غیردولتی به قید فوریت با تشکیل کمیته پدافند غیرعامل به گونه ای تدبیر نمایند که موافقت نامه مربوط تا مورخ 17/3/97 جهت بررسی واصل شده باشد.
دبیر شورای پدافندغیرعامل استان همچنین افزود خوشبختانه طی سال 96 و از طریق برنامه عملیاتی مشخصی، با اهتمام تمامی دستگاه­ها بیش از 1300 دارایی استان به ­صورت خود اظهاری سطح بندی شده و از این نظر کارمان بسیار جلو است، لذا مدیران محترم بسته به اینکه در چه مرحله­ای از پیشرفت کار در این مسیر هستند حداکثر بهره­برداری از شرایط تسهیل شده جدید را به عمل آورند.
سیدابوالفضل احمدی در پایان و در پاسخ به سوالات حاضرین گفت: اگر هنوزاقدام موثری از سوی دستگاهی در این زمینه انجام نشده، امکان استفاد از این فرصت به سهولت میسر می­باشد. تنها کافی است وضعیت خود را با موارد ششگانه زیر منطبق و هر چه زودتر فرم موافقتنامه برنامه­ها و اعتبارات سال 96 پدافند غیرعامل را که طی نامه اداری برای کلیه اعضای هدف استان ارسال شده تکمیل و عودت نمایند:
1.         مراکز ثقل و زیرساخت‌هایی که قبلاً سطح بندی و مطالعات پدافند غیرعامل آنها انجام شده است، درج برنامه‌های اجرایی مصون سازی مبتنی بر نتایج مطالعات صورت گرفته در موافقت نامه مورد تائیدو تاکید می‌باشد.
2.         مراکز ثقل و زیرساخت‌هایی که قبلا سطح‌بندی شده و فاقد مطالعات پدافند غیرعامل می‌باشند نسبت به پیش بینی مطالعات در قالب موافقت نامه و مطابق با شرح خدمات عمومی مطالعات پدافند غیرعامل اقدام عاجل به عمل آید.
3.         مراکز ثقل و زیرساخت‌هایی که با خوداظهاری دستگاه‌ها و در اجرای برنامه عملیاتی شماره 1 سال 96 سطح بندی و برای این اداره کل ارسال شده است نیز با پیش فرض پذیرش سطح بندی (قابل حفاظت و مهم) خوداظهاری شده ، فهرست  پروژه ها و برنامه‌های مصون سازی ذیربط،  با تشخیص کمیته پدافند غیرعامل دستگاه در موافقتنامه پیشنهاد گردد.
4.         کارگروه‌های تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان (حسب مورد) حداکثر ظرف یک هفته نسبت به بررسی و اعلام نظر (قبول/رد) در خصوص برنامه‌های مصون سازی پیشنهادی اقدام خواهند نمود (حداکثر تا 24/03/97).
5.         اداره کل پدافند غیرعامل حداکثر طی یک هفته و تا 31/03/97 طرح و  برنامه‌های مشمول و مصوب را بعد از تایید استاندار معزز اعلام می‌نماید.
6.         دستگاه‌های اجرایی بایستی مسیر مراحل درج برنامه و اعتبارات بند (ز) تبصره 12 قانون بودجه سال 96 را در موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی طی نمایند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر