۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۳۴۸۲۶
مدیرعامل شرکت آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت: این پروژه طی 2 سال بعد از بهره برداری هزینه های سرمایه گذاری شده را جبران می کند و در صرفه جویی سوخت، ناوگان، استهلاک و کاهش اثراث سوء زیست محیطی برای کشور منفعت دارد و به عنوان محور پدافند غیرعامل و امداد و نجات و مدیریت بحران چهار استان همجوار پایتخت محسوب می شود.
عطاء الله قادری روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای معادن استان قزوین  افزود: این طرح از جمله پروژه های فراملی به شمار می رود که از برنامه زمان بدی خود خیلی جلوتر است.
وی ادامه داد: عزم مدیران پروژه این است که هرچه سریعتر کنارگذر جنوبی تهران به بهره برداری برسد چون منافع و مزیت های زیادی برای کشور بدنبال دارد.
قادری اضافه کرد: این طرح فراملی و مهم برای کشور با توجه به اثرات مثبت آن پس از بهره برداری جزو پروژه های منحصر به فرد و حایز اهمیت کشور محسوب می شود.
قادری گفت: این محور ارتباط استان های آذربایجان شرقی،غربی،گیلان،اردبیل و قزوین را با مرکز، جنوب و شمال کشور با سهولت بیشتر روبرو می کند و با فعال سازی آن دیگر لزومی به ورود ترافیک از 11 استان به پایتخت نخواهد بود.
وی با بیان اینکه چهار استان تهران، البرز، کرج و قزوین به صورت مستقیم از این محور بهره مند می شوند،افزود: این مسیر ارتباطی در چهار قطعه شامل 158 کلیومتر و 6 خط طراحی شده که قطعه یک آن در استان های البرز و قزوین واقع شده است.
مدیرعامل شرکت آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت: این محور بیشترین تقاطع آزادراه ها و بزرگراه های ارتباطی کشور را دارد و از آزادراه کرج-قزوین شروع شده و از بزرگراه ماهدشت به اشتهارد،آزادراه تهران-ساوه،جاده قدیم تهران-ساوه،جاده قدیم و آزادراه تهران-قم،آزادراه حرم به حرم یا قم-گرمسار نیز عبور می کند.
قادری افزود: این پروژه طی 2 سال بعد از بهره برداری هزینه های سرمایه گذاری شده را جبران می کند و در صرفه جویی سوخت، ناوگان، استهلاک و کاهش اثراث سوء زیست محیطی برای کشور منفعت دارد و به عنوان محور پدافند غیرعامل و امداد و نجات و مدیریت بحران چهار استان همجوار پایتخت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه اهمیت زیاد این پروژه و نقش موثر آن در ساماندهی ترافیک کشور موجب شد قرارگاه خاتم الانبیا در آن نقش ایفا کند،افزود: اعتبار این پروژه به صورت مشارکتی 70 درصد از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و 30 درصد از سوی دولت از طریق اوراق مشارکت تامین می شود.
قادری همچنین گفت: در مجموع 2 هزار و 500 نفر با یک هزار دستگاه خودرو در این پروژه مشغول فعالیت هستند و امیدواریم با تلاش شبانه روزی بتوانیم این پروژه را طبق زمانبندی به بهره برداری برسانیم.
مدیرعامل شرکت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران افزود: واگذاری این پروژه به بخش خصوصی از طریق وصول عوارض تا زمان استهلاک منابع طی 20 سال است.
وی افزود: کمترین طول این محور در استان قزوین قرار دارد و بیش از 50 تا 60 درصد ترافیک این استان با اجرای آن ساماندهی شده و به این محور هدایت می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر