۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۴۸۱۳
سردار جلالی در همایش روز ملی مقاومت، ایثار، پیروزی:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: تلگرام بخشی از توطئه، فتنه امنیتی آمریکا علیه ما است. تلگرام نقش کنترل و مدیریت و شکل دهی به افکار عمومی ما در چارچوب استراتژی آمریکا را ایفا می کند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،  همایش "روز ملی مقاومت، ایثار، پیروزی" ویژه بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر صبح امروز ( چهارشنبه ۲ خرداد) در دانشگاه صنعت هوایی کشور با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور،  سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه امام حسین علیه السلام ، مهندس عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور و جمعی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشور برگزار شد.

آمریکا و اروپایی‌ها از طریق مذاکره و تحریم می‌خواهند یک دوگانگی امنیت و اقتصاد را ایجاد و کشور را دچار بحران کنند

"سوم خرداد نماد مقاومت، ایستادگی و پیروزی در برابر دشمن است"
سردار جلالی در این همایش با گرامی داشت یاد شهدا گفت: روز سوم خرداد از ایام الله است و بر ما واجب است این روز را بزرگ بدانیم.
وی ادامه داد: سوم خرداد نماد مقاومت، ایستادگی و پیروزی در برابر دشمن است و اینکه به یک نماد تبدیل شده و باید به نسل جوان بگوئیم چه شده و چه رشادت هایی صورت گرفته است، سوم خرداد می‌تواند به حفظ تمامیت و استقلال کشور کمک کند و اگر ما این مسائل و رمز پیروزی در سوم خرداد را بدانیم می توانیم دوباره آن را تکرار کنیم.

سردار جلالی کفت: آمریکایی‌ها فکر می کردند با رفتن مستشاران نظامی شرایط بعد از انقلاب اسلامی کشور ضعیف شده است؛ بنابراین صدام را تجهیز کردند و با نگاه خام به کشور ما یک جنگ شش روزه و ضعف قوای نظامی پنداشتند که می‌توانند ایران را اشغال کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل  کشور ادامه داد : دشمن پس از حمله به ما با شجاعت مردمی و نیروهای آماده دفاعی در سرزمین ما متوقف شد و یک خط پدافندی ناخواسته به او تحمیل شد. صدام وقتی با مقاومت ملت ایران روبرو شد، حرف از آتش بس و تصرف سرزمین های اشغال کرده می زد. بنی صدر هم که با دکترین غلط نظامی فکر میکرد که می تواندکشور قد علم نماید. با چند عملیات نظامی  در سه عملیات شکست خورده بود می گفت جنگ به بن بست رسیده پس سعی کرد این شکست را به اختلافات داخلی در تهران تبدیل کند اما امام خمینی(ره) معتقد بود که جنگ بن بست ندارد.

بنی صدر اصرار داشت که نیروی حمله کننده باید حداقل سه برابر تا پنج برابر نیروهای مدافع استعداد داشته باشد  و وقتی ارقام سلاح های و امکانات عراق را که اخیرا تقویت شده بود را دید به این نتیجه رسید که نمی توان جنگید.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه به عملیات های مشترک سپاه و ارتش و آزادی خرمشهر اشاره کرد و گفت: با تدبیر امام خمینی(ره) روی پای خود ایستاده‌ایم و با اتحاد خرمشهر آزاد شد و امام فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی افزود: اعتماد مردم به امام خمینی(ره) موجب اجماع و یک دلی مردم شد و جنگ را که یک تهدید بود به یک فرصت بزرگ و یک دانشگاه انسان ساز تبدیل کرد. فرزندان عزیز بسیجی در جبهه به باکری، همت، خرازی، کاظمی و بروجردی تبدیل شدند و این یعنی دانشگاه انسان سازی.

"خرمشهر نماد پیروزی و ایستادگی است"
سردار جلالی با تاکید براینکه خرمشهر نماد پیروزی و ایستادگی است، گفت: بعد از جنگ تحمیلی آن مقاومت ها و رشادت ها یک بازدارندگی برای کشور ایجاد کرد و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در جنگ های اطراف کشور مانند حمله آمریکا به عراق و افغانستان و داعش توانستیم سربلند بیرون آمده و پیروز واقعی این بحران‌ها باشیم. آمریکا در افغانستان برای ما جنگید و دشمن ما که طالبان بود را حذف کرد. آمریکا در عراق برای ما جنگید و دشمن ما که صدام بود حذف کرد. ایفای نقش بسیار عالی در منطقه و تدابیر رهبری باعث شد که تمام این جنگ ها به نفع ایران شود و هزینه ها را آمریکا و متحدانش پرداخت کنند.

آمریکا و اروپایی‌ها از طریق مذاکره و تحریم می‌خواهند یک دوگانگی امنیت و اقتصاد را ایجاد و کشور را دچار بحران کنند


"تجربه دفاع مقدس و انتقال آن مفاهیم ارزنده دفاعی توسط سردار سلیمانی به ملت های منطقه، سوریه، عراق، یمن باعث شکست داعش شد"
رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: داعش بنا بر اعترافات سران آمریکا توسط آنها برای آسیب رساندن به انقلاب اسلامی به وجود آمد، اما تجارب دفاع مقدس و انتقال آن توسط سردار سلیمانی به ملت های منطقه موجب شکست این پروژه شد و ما توانستیم داعش را شکست دهیم.
این یک دستاورد بسیار ارزشمند است برای ملت ما. شکست نظامی داعش بسیار مهم است و ما باید قردان آن باشیم.

سردار جلالی گفت : آنها می خواستند داعش را در مرزهای ایران مستقر و ایران را تهدید کنند اما امروز محور مقاومت در مرزهای سرزمین های اشغالی مستقر است و معادلات تغییر یافته است و ایران اسلامی یک قدرت منطقه ای و جهانی است که مسائل منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: آمریکا با این حرکات می خواهند زمین بازی را عوض کنند.

"آمریکایی ها توسط اروپایی ها دودستی برجام را چسبیده اند و می‌خواهند با استفاده از آن توان دفاعی و موشکی ایران را محدود کنند"
رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: آمریکایی ها خواستار حفظ برجام هستند و آن را پایه زیاده خواهی های خود می دانند و خروج آنها از برجام نیز در راستای زیاده خواهی های استکبار جهانی است. اما باید بدانید آمریکایی ها توسط اروپایی ها دودستی برجام را چسبیده اند و می‌خواهند با استفاده از آن توان دفاعی و موشکی ایران را محدود کنند. یعنی حفظ تعهدات برجامی جمهوری اسلامی و رها کردن تعهدات طرف آمریکایی در برجام، امروز هدف آمریکا می باشد.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپایی‌ها از طریق مذاکره و تحریم می‌خواهند یک دوگانگی امنیت و اقتصاد را ایجاد و کشور را دچار بحران کنند. مسئله اصلی در این حوزه افکار عمومی مردم است. آمریکا تلاش میکند تا مطالبه اقتصاد در برابر امنیت به مردم القاء نماید. در مسئله تلگرام، ما حمایت آمریکایی ها از تلگرام در برخورد با ایران و روسیه را دیدیم.

آمریکا و اروپایی‌ها از طریق مذاکره و تحریم می‌خواهند یک دوگانگی امنیت و اقتصاد را ایجاد و کشور را دچار بحران کنند


"دشمنان با استفاده از تلگرام به دنبال بحران سازی در کشور هستند"
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: دشمنان ایران اسلامی با استفاده از تلگرام و دیگر ابزار افکار عمومی به دنبال بحران سازی در کشور هستند و در حوادث دی ماه سال گذشته به وضوح دیدیم که با استفاده از تلگرام چطور با افکار عمومی بازی شد.

سردار جلالی گفت: تلگرام بخشی از تهاجم آمریکایی‌ها به افکار عمومی است و شما به وضوح می بینید که در یک روز چندین نسخه فیلتر شکن ارائه می کنند تا فیلتر شدن آن را بی اثر کنند، اما برخی فیلترینگ تلگرام را بحث داخلی می دانند. این یک خطای راهبردی است. وقتی آمریکایی ها در یک روز ابر داده از مایکروسافت و اپل و گوگل را جایگزین ابر داده آمازون در روسیه می کنند این یعنی تقویت راهبردی تلگرام. بنابراین تلگرام امروز فقط به بستری تبدیل شده است که آمریکایی ها پشت سر آن کاملا صف آرایش کرده و حداکثر حمایت های زیرساختی و سیاسی را دارند.

وی راه مقابله با توطئه های دشمنان را حفظ وحدت داخلی دانست و گفت: باید اختلافات و بحث اصولگرا و اصلاح طلب را کنار گذاشت تا دشمنان یک صدا از داخل کشور بشنوند.

"سوم خرداد به ما آموخت که از جنگ نترسیم، اما این به معنای آن نیست که ما جنگ طلب هستیم ، بلکه ملت ما از کسی نمی ترسد"
وی ادامه داد: سوم خرداد که نماد شهامت و ایستادگی است، سوم خرداد به ما آموخت که از جنگ نترسیم، اما این به معنای آن نیست که ما جنگ طلب هستیم ، بلکه ملت ما از کسی نمی ترسد. آمریکا همان کشوری است که در تهاجم نظامی به عراق و سوریه و داعش و جنگ تحمیلی از ملت ایران شکست خورده و بازهم شکست می خورد.

وی رئیس جمهور آمریکا را تاجر و دیوانه دانست و گفت: ترامپ استراتژی فردی دیوانه را انتخاب کرده تا ملت های جهان از او بترسند اما ملت ایران با درس گرفتن از جنگ تحمیلی می تواند برای بار چندم آمریکا را شکست دهد و این مهم به شرط حرکت پشت سر مقام معظم رهبری و پیاده کردن استراتژی های ایشان است.

ملت ما از جنگ نمی ترسد ، این یکی از مولفه های قدرت ملی است. ملت ما با تجربه سوم خرداد از جنگ نمی ترسد. بعضی دوستان داخلی برای حفظ جایگاه و قدرت سیاسی خود، ملت را از جنگ نترسانند.

اگر قرار باشد با تهدید به جنگ مردم بترسند و با ترس مردم، دولت عقب نشینی کند این به آن مفهوم است که دشمن هر چه بیشتر ما را تهدید به جنگ می نماید.

قرآن می فرماید: :وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ" یعنی تا جایی که می توانید قدرت خود را توسعه دهید تا دشمنان شما و دشمنان خدا از شما بترسند و بما شما تهاجم نکنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر