۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۱۰
ارتش جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای؛
ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز دشمنان ایران که با بد عهدی و پیمان شکنی درصدد تحریم و انزوای ایران هستند.

به گزارش پایداری ملی، ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه 2 خردادماه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، بیانیه ای صادر و در آن آزادسازی این شهر را نقطه عطف عملیات‌های دوران دفاع مقدس توصیف کرد.

سوم خرداد از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است/ خنثی شدن توطئه‌های اقتصادی و سیاسی دشمنان توسط مردم

در این بیانیه آمده است: فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام، پس از 19 ماه اشغال، نماد وحدت، قدرت ملی، پایداری و عدم پذیرش هرگونه تجاوز از سوی ملت بزرگ ایران اسلامی است.

حماسه عظیمی که با پشتیبانی مردم از رزمندگان اسلام، ایمان، اعتقاد و غیرت دلیرمردان ایران اسلامی و از همه مهم تر وحدت و همدلی نیروهای شرکت کننده در آن اعم از ارتش، سپاه و بسیج مردمی به دست آمد.

سوم خرداد 1361 یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی در تاریخ سراسر افتخار جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود. در این روز عظیم، شهر خون و قیام پس از 19ماه، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام آزاد شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز در آمد.

این روز عزیز، درس بزرگ مقاومت و ایستادگی یک ملّت مصمّم محسوب می‌شود که در تاریخ ثبت شده است. به گواهی تاریخ، ملت بزرگ ایران همواره با مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی خواهد ایستاد و از آرمان‌های امام راحل، انقلاب و شهیدان گلگون کفن حراست و پاسداری می‌کند.

درس دیگر سوم خرداد درس وحدت و انسجام نیروهای مسلح است. کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران دست در دست برادران خود در سایر نیروهای مسلح، مصمم و مقاوم تا آخرین قطره خون خود از حریم ولایت و میهن اسلامی صیانت می کنند.

امروز دشمنان ایران که با بد عهدی و پیمان شکنی در صدد تحریم و انزوای ایران هستند، باید بدانند که مردم ایران با تجربیات دوران دفاع مقدس و مقاطع پر فراز و فرود گذشته آماده تر از هر زمان دیگری توطئه های اقتصادی و سیاسی آنان را خنثی می کنند.

آزادسازی خرمشهر  یادآور دلاورمردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شهامت، شجاعت و همدلی فرماندهان و اوج خداباوری رزمندگان اسلام است که بازخوانی آن علاوه بر عبرت برای متجاوزان و جهانخواران، الهام بخش ایستادگی در مقابل بیگانگان و دشمنان نظام و انقلاب و نشردهنده فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک آزادسازی خرمشهر به امت شهیدپرور ایران اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، تاکید می‌کند؛ فرزندان ملت بزرگ ایران در ارتش، با توکل بر خداوند متعال و تأسی از سرور و سالار شهیدان  و با پیام "ما‌‌ توانستیم" در عملیات آزادسازی خرمشهر، در راه دفاع از تمامیت ارضی کشور سر از پا نخواهند شناخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر