۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۳۴۷۹۳
وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در واشنگتن در توضیح استراتژی اخیر خود در قبال ایران گفت که امکان توسعه رویکرد دیپلماتیک مشترک با کشورهای اروپایی علیه ایران وجود دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز، "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس خبری در وزارت امور خارجه گفت تغییراتی که واشنگتن خواستار آن است تا ایران انجام دهد برای اجرا سخت نبوده و وی اطمینان دارد که امکان توسعه رویکرد دیپلماتیک مشترکی با کشورهای اروپایی وجود دارد.

وی افزود: من اطمینان دارم که ارزش ها و منافع مشترکی وجود دارد که ما را به سوی نتیجه گیری مشترکی درباره ضرورت پاسخ به تهدیدات ایران در جهان پیش خواهد برد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: من اعتقاد دارد که مردم ایران زمانی که بتوانند مسیری را در پیش رو ببینند که به این منجر شود کشورشان از رفتار به این شیوه خودداری کند این مسیر را انتخاب خواهند کرد.

پامپئو که در سخنرانی خود در اندیشکده هریتیج از تحریم های بیسابقه علیه ایران صحبت کرده بود تا این کشور تغییرات اساسی در رویکرد خود انجام دهد گفت که وی هیچ درخواست غیر منطقی از نظام ایران نداشته است.

وی گفت: ما به سادگی از آنها خواستیم تا به شیوه ای عادی و نه به صورت یک کشور متخاصم رفتار کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر