۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۳۴۷۶۷
سردار کوثری:
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) سپاه گفت: دوران ابرقدرتی آمریکا به معنای واقعی تمام شده و آن‌ها مانند گذشته نمی‌توانند علیه ایران اقدامی انجام دهند.

به گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ پاسدار محمد کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) سپاه در مراسم گرامیداشت شهدای مسجد جامع غدیر ضرابخانه تهران که در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با اشاره به مصادیق شهادت در دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله اظهار کرد: جنگ به هیچ عنوان رویداد خوبی نیست و هیچ انسانی با عقل سلیم هم جنگ را تایید نمی‌کند و خواهان جنگ نیست و معمولاً زیاده‌خواهان، زورگویان عالم و کسانی که تجاوزگر هستند، جنگ را راه می‌اندازند.

آمریکایی‌ها امروز فقط بلوف می‌زنند

وی افزود: چون در مکتب اسلام و تشیع بحث دفاع و جهاد موضوعیت می‌یابد، جنگ تحمیلی را رزمندگان به دفاع مقدس تبدیل کردند. ما هیچگاه شروع کننده جنگ نبوده و نخواهیم بود، اما اگر دشمن بخواهد تعدی کند، دفاع بر ما واجب می‌شود.

کوثری با اشاره به اینکه 36 سال پیش در چنین شب‌هایی عملیات الی بیت المقدس انجام شد و طی آن بعضی از گردان‌ها بیست کیلومتر پیاده رفتند تا از کارون عبور کنند، گفت: قبل از عملیات الی بیت المقدس دشمن تا 10 کیلومتری اهواز مواضع دفاعی درست کرده بود، اما رزمندگان اسلام با تفکر انقلابی برگرفته از آیات قرآن چنان حمله کردند که با عبور از کارون 80 کیلومتر پشت مواضع دشمن قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این حرکت به نحوی صورت گرفت که باعث وحشت استکبار جهانی شد، چون می‌خواستند سه روزه اهواز و هفت روزه تهران را اشغال کنند، اما جوانانی همچون شهید وزوایی که 22 سال بیشتر سن نداشت، نگذاشتند نقشه آن‌ها عملی شود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) در ادامه با بیان اینکه موفقیت در دفاع مقدس به واسطه دو عامل رهبری و مردم ولایت‌مدار محقق شد، عنوان کرد: امروز می‌بینیم آمریکایی‌ها فقط بلوف می‌زنند و با جنگ روانی عنوان می‌کنند که گزینه نظامی روی میز دارند؛ در حالی که دروغ می‌گویند، زیرا اگر می‌توانستند تا به حال یک دقیقه هم به ما مهلت نمی‌دادند.

وی همچنین اضافه کرد: دوران ابرقدرتی آمریکا به معنای واقعی تمام شده است. آن‌ها مانند گذشته نمی‌توانند علیه ایران اقدام نظامی انجام دهند.

سردار کوثری سپس به تاثیرگذاری خون شهدای دفاع مقدس در گسترش ایستادگی در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: خون شهدای ما در دفاع مقدس در جهان امروز چنان اثر گذاشته که در بُعد نظامی این تاثیرگذاری را می‌توان در تشکیل لشکر حیدریون مردم پاکستان برای مقابله با داعش دید و از نظر سیاسی هم می‌توان به پیروزی حزب الله در انتخابات اخیر لبنان اشاره کرد.

وی ادامه داد: بنابراین اگر خوب تصمیم بگیریم و راهنمایی‌های رهبری را خوب گوش کرده و به آن عمل کنیم، چنین پیروزی‌هایی، پی در پی به وجود می‌آید و یا اگر وحدت ملی و انسجام داشته باشیم و مسائل حزبی و جناحی را کنار بگذاریم، این پیروزی‌ها سرعت می‌یابد، زیرا اکنون دشمن در برابر ایران مستاصل شده است.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) با تاکید بر اینکه اگر محکم باشیم دشمن نمی‌تواند در برابر ملت ایران کاری از پیش ببرد، گفت: در جنگ تحمیلی در حالی که سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند، توانستیم 2 هزار دستگاه تانک و نفربر از دشمن غنیمت بگیریم.

وی همچنین اضافه کرد: دو سال بعد از پذیرش قطعنامه، صدام با حمله به کویت باعث شد تا آمریکا و متحدانش برای بیرون راندن ارتش بعث عراق از کویت جنگی را علیه صدام آغاز کنند.

کوثری ادامه داد: داعشی‌ها در خرداد 93 تا 40 کیلیومتری مرز ایران آمده بودند؛ البته در اردیبهشت همان سال نمایندگان کشور‌های آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر، انگلیس و اقلیم کردستان در اردن جمع شدند و متفق القول به داعش مجوز دادند تا به عراق حمله و این کشور را اشغال کند.

وی افزود: بنابراین زمانی که داعش 80 درصد سوریه را گرفته بود، به عراق هم حمله کرد تا دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل دهد؛ البته این تلاش آن‌ها برای از بین بردن عظمت جمهوری اسلامی ایران و ایجاد تردید و یاس در مردم جهان و مسلمان‌هایی که به نظام جمهوری اسلامی ایران امید داشتند، بود.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) با بیان اینکه اصل هدف داعش این بود که بعد از تشکیل دولت و انسجام یافتن، به ایران حمله کند، اظهار داشت: بعضی‌ها تا قبل از حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق می‌گفتند که اگر جنگی به وجود آید دیگر کسی برای دفاع از نظام، داوطلبانه حضور پیدا نمی‌کند، اما وقتی این حادثه بوجود آمد ده‌ها نفر فقط به من مراجعه کردند تا زمینه حضور آن‌ها را برای دفاع از حرم اهل بیت فراهم کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر