۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۵۷
یک دیپلمات سابق غربی با تاکید بر اینکه آمریکا با سیاست خود در قبال ایران می‌خواهد این تصور را ایجاد کند که فرمانده غرب است، روسیه و ایران را در حال حاضر شرکای مطمئن تری از آمریکا برای اروپا دانست.

به گزارش پایداری ملی "او کارستن هی"، دیپلمات سابق غربی در مصاحبه‌ای با رادیو آلمان از اروپا درخواست کرد که با توجه به سیاست خارجی اخیر آمریکا به صورت قدرتمندانه تر به شرکای دیگر خود روی آورد. وی در حال حاضر رویکرد مسکو را در سیاست جهانی منطقی تر از واشنگتن دانسته و گفت: آمریکا از نظر بین المللی تنها علایق و منافع شخصی خود را دنبال می کند و این مخل صلح است.

دیپلمات سابق غربی: روسیه و ایران شرکای مطمئن تری از آمریکا برای اروپا هستند

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ما باید به این مسئله اذعان کنیم که آمریکا می خواهد در صورتی به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد که برای او منافعی داشته باشد. آمریکایی‌ها می خواهند تنها با آن هایی همکاری کنند که برای آن ها خوشایند است.

وی افزود: اروپا نمی تواند چنین رویکردی را دنبال کند و نباید این کار را انجام دهد. در این صورت است که این امکان را می یابد که خود را در دنیا نشان دهد.

این دیپلمات سابق غربی در ادامه گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال حاضر سعی می کند با سیاست خود در قبال ایران این تصور را ایجاد کند که فرمانده غرب است.

وی افزود: ترامپ با این تهدید که بین شرکت های اروپایی در صورتی که تجارت با ایران را متوقف نکنند تبعیض قائل می شود نه تنها سعی می کند اروپا را جدا کند بلکه می خواهد اروپا را به رعیت خود تبدیل کند. اروپا باید حالا خود سرنوشتش را در دست گیرد. هم روسیه و هم ایران در حال حاضر شرکای دیپلماسی مطئن تری از آمریکا برای اروپا هستند.

"هی" ابراز امیدواری کرد که آمریکا برای یک دوره بعد از ترامپ به اصول دموکراتیک پایبند شود و انعطاف پذیری و نیروی مقاومت جامعه مدنی آمریکا به اندازه کافی قدرتمند باشد که خطای ترامپ را جبران کند.

سران کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام همچنان بر حفظ این توافق هسته ای تاکید داشته و رایزنی هایی را به منظور حفظ آن در پیش گرفته اند.

اما با توجه به وابستگی اروپا به آمریکا اکثر کارشناسان در موفقیت آمیز بودن این تلاش های اروپا ابراز تردید کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر