۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۴۷۲۶
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به سالم بودن هوای پایتخت از وزش باد شدید در تهران خبر داد.
به گزارش پایداری ملی،مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به سالم بودن هوای پایتخت از وزش باد شدید در تهران خبر داد.

حسین شهبازی اظهار کرد: بر اساس نتایج پارامتر‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد با افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز (۳۱ اردیبهشت) در برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی- جنوب شرقی انتظار می‌رود.

افزایش غلظت آلاینده ازن

وی با بیان اینکه نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا برای امروز (۳۱ اردیبهشت) نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن است، تصریح کرد: در این روز وضعیت کیفی هوای برخی نواحی پایتخت به آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس می‌رسد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی فردا (اول خرداد) در برخی ساعات وزش باد شدید موقتی به بزرگی ۸ تا ۱۲ متر بر ثانیه و بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران تا فردا در شرایط بهتری قرار داشته باشد، گفت: دما تا فردا کاهش جزیی خواهد داشت.

وی افزود: روز چهارشنبه (دوم خرداد) نیز وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی جنوب شرقی - جنوبی دور از انتظار نیست.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۰ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت نیز با شاخص میانگین ۶۷ همچنان در شرایط سالم است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر