۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۴۷۲۲
خبرگزاری اسپوتنیک نوشت سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران احتمالا با شکست بزرگ آمریکا در سوریه ربط پیدا می‌کند.

به گزارش پایداری ملی، پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک کارشناس و روزنامه نگار مسائل بین‌المللی نوشت سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران احتمالا با شکست بزرگ آمریکا در سوریه ربط پیدا می‌کند.

ارتباط خروج ترامپ از برجام با شکست آمریکا در سوریه

به موجب این گزارش، «سالیل سارکار» روزنامه‌نگار و نویسنده مستقر در پاریس در پاسخ به پرسش خبرنگار این خبرگزاری درباره علل و پیامدهای تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران و به ویژه تاثیر آن بر روابط میان آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: «ظاهرا ترامپ نوعی خط مشی انزواطلبی و یکجانبه گرایی را دنبال می کند و همین امر وی را در مسیر رویارویی با دیگر بخش‌های جامعه آمریکا و لایه های عمیق‌تر نظام آمریکا قرار داده است. هم اکنون شاهد بروز این تنش‌ها در قالب انتشار داستان های فساد اخلاقی یا مسائل سیاسی هستیم که هم اکنون به صورت یکجانبه گرایی یا خط و نشان کشیدن برای کره شمالی، حمایت از اسرائیل یا خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران که سال 2015 به امضا رسید نمود پیدا کرده است.»

سالیل سارکار در پاسخ به پرسشی درباره علت خروج ترامپ از توافق هسته‌ای در برهه کنونی گفت: شاید علت این امر را باید در شکست بزرگی جستجو کرد که آمریکا و دیگر متحدان غربی آن و کشورهای حوزه خلیج فارس در سوریه متحمل شدند. آنها سال‌ها تلاش کردند تا با حمایت از گروه های افراطی، همانند کاری که قبلا در کشورهای دیگر مرتکب شده بودند، بشار اسد را سرنگون سازند ولی تلاش‌های آنان درباره سوریه شکست خورد.

وی در ادامه تاکید کرد: آمریکا در نهایت از تداوم جنگ در سوریه خسته شد ولی ضربه زدن به ایران یکی از کارهایی بود که در پیش گرفتند. آنها قبلا روسیه را تحت تحریم قرار داده بودند ولی ایران پس از امضای توافق هسته ای سال 2015 از این تحریم‌ها رها شده بود. بنابراین تلاش کردند تا تحریم‌ها را با خروج از برجام بازگردانند. این چیزی است که هم اکنون در حال روی دادن است ولی نمی توان درباره آینده تضمینی داد زیرا معلوم نیست در ذهن مسئولان کاخ سفید چه می گذرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر