۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۴۷۱۸
راستا ادامه داد: ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، معاون ساخت و توسعه راه های کهگیلویه وبویراحمد گفت: کار بهسازی و آسفالت یکی زا باندهای این پل اغاز شده و ظرف 10روز آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی میزان قرارداد اجرای پل سوم بشار را افزون بر 160 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: حدود200 میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری این پل اختصاص یافت که بخش عمده‌ای از آن در قالب اسناد خزانه است.

محمد راستا تصریح کرد: این پل به طول 130متر و دارای 2 دهانه 25 متری و 2دهانه 45 متری است که دو باند رفت و برگشت با عرض هرکدام 11 متر دارد.

این طرح تاکنون 35 میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک 21 هزار مترمربع از زمین‌های کشاورزی اطراف آن متوقف شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج به طورقابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

رودخانه بشار، شهر یاسوج را به 2بخش تقسیم کرده است و 2 پل برای وصل کردن این بخش ها در دهه های گذشته ساخته شده بود.

برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها 2 پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد و جوابگوی ترافیک این شهر نیست.

شهر یاسوج اکنون بیش از 130هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده درحالی‌که 30 سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار احداث شده است.

پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 کلنگ زنی شد.

راستا ادامه داد: ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیرعامل ایفا می‌کند به‌طوری‌که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.

کارشناسان راهنمایی و رانندگی هم معتقدند که خارج شدن از شهر یاسوج با 2 پل جوابگو نیست و ترافیک زیادی به وجود می‌آورد.

به گفته آنان، رفع گره ترافیکی ورودی و خروجی شهر یاسوج با بهره برداری از پل سوم بشار امکان پذیر است.

افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از 2 کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست.

اگر یکی از پل‌های کنونی بر روی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت دشت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل روبه‌رو می‌شود.

شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حدود 130 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای مهاجرپذیر این استان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر