۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۴۶۶۲
یکی از رهبران جامعه یهودیان آمریکا در گفتگو با نشریه «آلگماینر» اظهار داشت که ضرورت دارد آمریکا از متحدانش حمایت کرده و دشمنانش را به چالش بکشد.
یک رهبر جامعه آمریکایی، صهیونیستی که سابقه دیدار با پادشاه عربستان را دارد، ضمن تقاضا در اعمال فشار بیشتر بر ایران، به ارتباط با نهاد‌های امنیتی پیرامون ایران اشاره کرد.

یکی از رهبران جامعه یهودیان آمریکا در گفتگو با نشریه «آلگماینر» اظهار داشت که ضرورت دارد آمریکا از متحدانش حمایت کرده و دشمنانش را به چالش بکشد.

«مالکوم هوینلین» معاون نشست‌های سران سازمان‌های اصلی یهودی، آمریکایی در گفتگو با نشریه آلگماینر گفت، آنچه که امروزه در منطقه شاهد آن هستیم شبیه موافقتنامه "سایکس پیکو" در دهه بیست میلادی و تنها با این تفاوت است که اینک ایران، ترکیه همراه با روسیه هستند. ما شاهد ترسیم مجدد نقشه منطقه غرب آسیا و حضور افرادی هستیم که به سلطه جویی و طرح‌های این کشور‌ها توجه کافی ندارند.

هوینلین که از جمله چند صهونیستی بود که ماه مارس با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کرد، در ادامه سخنان خود «ایران» را دشمن مشترک تل آویو و برخی اعراب منطقه (عربستان و ائتلافش) نامید و درباره افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس نیز آْن را حادثه شگفت انگیز تاریخی نام نهاد.

هوینلین درباره خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از برجام نیز با ابراز امیدواری از اعمال فشار‌های بیشتر بر ایران گفت: «اکثریت سازمان‌های حاضر در این نشست از برجام حمایت نکردند. از زمان عقد این توافق همه منتظر اجرای کامل آن بودند. اما حالا اکثریت خواهان توافقی جدید یا ساز و کار تحریم‌هایی هستند که به طور واقعی بر حکومت ایران اثر گذارد. اقتصاد ایران بسیار آسیب پذیر است و وضعیت اشتغال این کشور مناسب نیست. اقتصاد ایران اصلا قدرتمند نیست و مستعد هر نوع اعمال فشاری است.»

وی در ادامه این گفتگو مدعی وجود ضعف‌های داخلی و خارجی در ایران شد و افزود که ایران نمی‌تواند به متحدان احتمالی‌اش نیز اعتماد کند.

هوینلین درباره تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه نیز گفت: «فکر نمی‌کنم که هیچکدام از طرفین در حال حاضر جنگ تمام عیار بخواهند. فکر نمی‌کنم سوریه یا روس‌ها بخواهند جنگی اتفاق بیفتد. فکر می‌کنم ایران نیز بسیار نگران این مسئله است.»

وی در خاتمه از توانایی ایران در هدف قرار دادن اهداف رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت که بابت این مسئله در آماده باش قرار گرفته و با نهاد‌های امنیتی مختلف در این باره در ارتباط هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر