۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۴۶۴۲
صالحی در دیدار با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا؛
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام نشان داد که آمریکا برای همه جهان بی اعتماد است، گفت: هر چند آمریکا می‌تواند کُندی در حرکت ما بوجود آورد، اما نمی‌تواند ما را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام نشان داد که آمریکا برای همه جهان بی اعتماد است، گفت: اقدام آمریکا نابخردانه بود و این نشان از برداشت صحیح مسئولان ارشد نظام از آمریکا درخصوص غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست.

 آمریکا نمی‌تواند ما را متوقف کند/ اقدام آمریکا در خروج از برجام نابخردانه بود

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک مرکز ایمنی پیشرفته در ایران و اختصاص ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در این حوزه از اقداماتی است که اتحادیه اروپا قرار است آن را انجام دهد، گفت: رفت و آمد‌های گسترده‌ای با بسیاری از متخصصان داشتیم و کارگاه‌های آموزشی متعددی را برای کارشناسان ایرانی برقرار کردیم و به طور کلی در مجموعه فعالیت‌های هسته‌ای اروپا این فرصت برای ایران پیش آمده است تا با اتحادیه اروپا همکاری کند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اهمیت موضوع مسدودسازی با اتحادیه اروپا افزود: در ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران روی پای خود ایستاده است و در مقابل محدودیت‌ها مقاومت کرده و شاهد پیشرفت و اقتدار این کشور بوده ایم. این از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است که زمینه پیشرفت را فراهم کرده و توانسته ایم موانع را کنار بزنیم و می‌دانیم که اقتدار ایران و جایگاه ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که به ایران نمی‌توان به سهولت فشار آورد و امروز که ایران دارای وضعیت مقتدرانه‌ای است ما با قدرت و بدون هیچ نگرانی راه پیشرفت را پیش می‌گیریم.

 

صالحی با بیان اینکه هر چند آمریکا می‌تواند کُندی در حرکت ما بوجود آورد، اما نمی‌تواند ما را متوقف کند، افزود: توافقنامه برجام تلاشش را می‌کند و این نشان می‌دهد که برجام معاهده بین المللی بسیار مهمی است که در جهت منافع ما و منطقه و جامعه بین الملل پیش می‌رود. آمریکا در ایجاد اختلال اقتصادی در امور دنیا نقش دارد، اما اینگونه نیست که مانع جدی برای اقتصاد ما تلقی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر