۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۴۶۳۹
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: بخش زیستی و کم آبی در مواقع بحران مهمترین تهدید پدافند غیرعامل است.
ایرج کارخایی افزود : با توجه به گستردگی استان و گلوگاه های متعدد ،حوزه های زیستی سمنان مانند آب همواره در معرض تهدید پدافند غیرعامل قرار دارد.
کم آبی مهمترین تهدید پدافند غیرعامل است

وی مشارکت نهادهای اجرایی به منظور رصد و مقابله با تهدیدات زیستی و بیوزیستی را ضروری دانست و اظهارداشت: تامین آب آشامیدنی سالم برای شهروندان و حفظ منابع موجود باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد : برنامه ریزی به منظور بازدید های مداوم از زیرساخت ها و مراکز حساس و خدمات رسان استان در برای اتخاذ تدابیر لازم و رفع نواقص در زمان بحران در دست اجراست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تامین و استقرار مولدهای برق اضطراری، به منظور پیشگیری از وقفه در خدمت رسانی به مردم در شرایط بحرانی را از جمله اقدامات پدافند غیرعامل برشمرد.

کارخایی اظهارداشت : بخش فناوری و رایانه ای یکی دیگر از نقاط مورد توجه دشمن است و شناسایی نقاط آسیب ‌پذیر این حوزه می تواند در پیشگیری پیامدها موثر باشد.

وی رصد، پایش و شناسایی انواع تهدیدات در شهرستان ها را مهمترین وظیفه مسوولان مربوط اعلام کرد و گفت: برای اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید از همه ظرفیت ها موجود در استان بهره گرفت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد : طرح های مهم و حساس ساخت و ساز با همکاری شهرداری ها، دهیاری ها و سازمان نظام مهندسی از نظر رعایت و الزامات پدافندغیرعامل باید بازرسی و تایید شوند.

پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در حال حاضر به رعایت آن از سوی دستگاه های نظراتی و اجرایی وابسته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر