۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۴۶۱۲
اردوغان:
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که اگر مسلمانان امروز نتوانند از بیت المقدس دفاع کنند، در آینده هم نخواهند توانست از مکه دفاع کنند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که اگر مسلمانان امروز نتوانند از بیت المقدس دفاع کنند، در آینده هم نخواهند توانست از مکه دفاع کنند.
 
به نقل از القدس العربی، اردوغان طی اظهاراتی در میان تظاهرات کنندگان در حمایت از فلسطین، عنوان کرد: ملت فلسطین به وظیفه خود در قبال قدس و مسجد الاقصی در طی دهه‌های گذشته عمل کرده است و اکنون نوبت به ما رسیده و مأموریت به ما منتقل شده است.

وی افزود: تنها زبانی که دشمن بی اخلاقی و ظالم می‌فهمد، زبان زور است، بنابراین در صورت اتحاد جهان و همه مسلمانان علیه ظلم رژیم صهیونیستی قادر به ادامه اقداماتش نخواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: نه تنها جهان اسلام بلکه همه جهان در مسئله قدس شکست خورد، اگر مسلمانان علیه سرکوب و ستم متحد بشوند اسرائیل نمی‌تواند به وحشیگری خود ادامه دهد.

اردوغان تصریح کرد که رژیم اسرائیل از سال ۱۹۴۷ هر چه دلش می‌خواهد در فلسطین انجام می‌دهد و امروز بدون هیچ نگرانی‌ای به اقدامات خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار داشت: بگذارید به صراحت سخن بگویم، مسلمانان آن قدر که در درگیری‌های داخلی خود با یکدیگر دشمنی دارند، در برابر دشمنان خود شهامتی ندارند.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که قدس تنها یک شهر نیست بلکه نماد و قبله نخست مسلمانان است، اگر ما نتوانیم از قبله اول خود دفاع کنیم نمی‌توانیم با اطیمنان به آینده قبله کنونی خود نگاه کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر