۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۳۴۵۸۵
سردار غلامرضا جلالی در گفتگوی 18:30 درباره تهدیدات سایبری گفت: بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت، در کنفرانس مونیخ برای اولین بار در سال گذشته مطرح کرد که ویروس انسانی (ویروس زنده بیولوژیک) مانند آبله از مانیتور کامپیوتر به انسان منتقل می‌شود.
سردار غلامرضا جلالی در گفتگوی 18:30 درباره تهدیدات سایبری گفت: بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت، در کنفرانس مونیخ  برای اولین بار در سال گذشته مطرح کرد که ویروس انسانی (ویروس زنده بیولوژیک) مانند آبله از مانیتور کامپیوتر به انسان منتقل می‌شود.
 
وی در خصوص هشدار بیل گیتس تصریح کرد: پس از هشدار سایبری بیل گیتس، برخی کارشناسان معتقد بودند که این سخنرانی دارای سه جنبه تهدیدی، هشدار و یا تجارت است.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، با اشاره به اینکه در مرکز ژنوم چین، گزارشی مبنی بر تست اولیه انتقال ویروس انسانی(بیولوژیک) از طریق DNA  و تبدیل آن به ویروس سایبری موفقیت آمیز بوده، تصریح کرد: به گفته بیل گتس،  ممکن است که دنیا یک ایپدمی گسترده ای با بیماری های آنفولانزا، آبله و فلج اطفال داشته باشد که این یک هشدار جهانی است که ما باید  در مقابل همچین تهدید آگاهی و آمادگی های لازم را داشته باشیم.
 
سردار جلالی ادامه داد: یک کنفرانس مشترک بین وزارت بهداشت و سازمان  پدافند غیرعامل  صورت گرفت که در این کنفرانس،  تهدیدات بیولوژیک و سایبری تحقیق و بررسی شد که مشخصا تهدید بیولوژیک از طریق سایبری نگران کننده است و باید تحقیقات صورت بگیرد.
 
وی گفت: بیماری ها و تهدیدات بیولوژیک از طریق طبیعت مانند بیماری  آنفولانزا، دستکاری ویروس از طریق انسان  ایجاد می‌شود، که باید این اقدامات رصد، کنترل و اقدامات مقابله صورت بگیرد.
 
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، نظام بهداشت جهانی و نظام دفاعی بیولوژیک معتقد هستند که در دنیا هزینه‌های پیشگیری نسبت به هزینه های مقابله  حدود یک به 10 است.
 
وی عنوان کرد: بعد از ابلاغ سیاستهای کلی مقام معظم رهبری در این زمینه ساختاری به  قرارگاه پدافند زیستی طراحی و تصویب  شد که در مقابل چنین تهدیداتی وظایف هر یک از سازمان ها و وزارت خانه‌ها مشخص است.
 
سردار جلالی  افزود: طرح جامع دفاع زیستی تصویب و به تمامی استان ها ابلاغ شده است که در این طرح  مسئولیت وزارت خانه ها برای کنترل و راه مقابله با پیامد زیستی مشخص شده است.
 
وی از همکاری و پشتیبانی 24 دستگاه در 3 قالب مسئولیت مستقیم، همکار و پشتیبان طرح پدافند زیستی خبر داد و گفت: در استان‌های سیستان و بلوچستان و قم مانوری به صورت آزموزشی طرح ریزی و انجام شد تا دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی بشناسند.همچنین امسال در دو استان خراسان رضوی و آذربایجان شرقی این طرح  آموزشی انجام می شود تا ظرفیت ملی را در مقابل چنین تهدید احتمالی آموزش دهیم.
 
سردار جلالی با بیان اینکه تجهیزات لازم به به دستگاه ها برای مقابله با پدافند زیستی در حال آماده سازی است، تصریح کرد: آموزش در بحث عمومی از طریق رسانه ملی باید اتفاق بیفتد.
 

وی گفت: با 4 سیستم تخیص آزمایشگاه برای نمونه برداری،  سازماندهی بانک اطلاعاتی ، تغییر ویروس و تولید واکسن از  تهدیدات بیولوژیک جلوگیری می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر