۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۴۵۸۲
عضو جامعه مدرسین گفت: یکی از مظاهر سلطه دشمنان این است که در تأمین کالای مورد نیاز به آن ها دست دراز کنیم، حمایت از کالای ایرانی سبب می شود که سلطه کفار را از بین ببریم.

به گزارش پایداری ملی ،

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، حمایت از تولید داخلی را یک راهبرد بسیار مهم در مسیر رسیدن به استقلال اقتصادی دانست و گفت: حمایت از تولید داخلی برای تقویت جبهه اسلام و مسلمین از آموزه های قرآن کریم است.

وی افزود: از نظر انقلابی و شرایط اجتماعی و همچنین از نظر دینی این موضوع مهم باید در دستور کار باشد، برای رسیدن به جامعه تراز اسلامی باید در اقتصاد به ویژه در کالاهای اساسی قطع وابستگی از بیگانگان داشته باشیم، وقتی می خواهیم به چنین مرحله ای برسیم کالای ایرانی باید حمایت شود تا این کالاها توان رقابت با کالاهای خارجی داشته باشند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که با پشتیبانی از کالای داخلی باید تولیدات ایرانی به خارج از کشور صادر شود، اظهار داشت: اگر این حمایت صورت نگیرد کارها از نظر کیفی پایین می ماند و کم کم وابستگی تام به خارج ایجاد می شود و تولید داخل توان رقابت را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید اگر مسلمانان قدمی بردارند که دشمنان اسلام خشمگین شوند عمل صالح در کارنامه اعمال آنان نوشته می شود، استفاده و حمایت از کالای ایرانی سبب خشم دشمنان می شود و تحریم های دشمنان هم برای فلج کردن اقتصاد کشور بود.

آیت الله رجبی ابراز داشت: اگر بتوانیم از کالای ملی حمایت کنیم وابستگی کمتر می شود و دشمنان از خودکفایی جامعه اسلامی خشمگین خواهند شد؛ قرآن کریم می فرماید کفار نباید بر مسلمانان سلطه داشته باشند، یکی از مظاهر سلطه دشمنان این است که در تأمین کالای مورد نیاز به آن ها دست دراز کنیم، حمایت از کالای ایرانی سبب می شود که سلطه کفار را از بین ببریم.

وی عنوان کرد: از بین بردن این سلطه منوط به پشیبانی از کالای داخلی است، فرهنگ و آموزه های دینی جایز نمی داند که دست خود را پیش دشمنان دراز کرده و طلب کمک کنیم؛ از نظر شرایط اجتماعی نیز امروز همه دشمنان متحد شده اند که علیه نظام اسلامی اقدام کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یکی از زمینه های توطئه دشمن که بر آن سرمایه گذاری می کند ضربه به ابعاد اقتصادی کشور است، از این رو رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر سال ها را با عناوین اقتصادی و در راستای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نامگذاری کردند.

وی اضافه کرد: دشمن می خواهد در زمینه اقتصادی وابسته باشیم، در این چنین شرایطی باید با حمایت از کالای ایرانی توطئه دشمنان را خنثی کنیم، با این حمایت کسب و کار رونق پیدا می کند و در نهایت سبب خودکفایی کشور خواهد شد.

آیت الله رجبی تأکید کرد: دولتمردان در صف اول هستند که اگر وظایف خود را به خوبی انجام دهند زودتر به نتیجه می رسیم، قاچاق کالا و عدم نظارت بر واردات ضربه ای سنگین به تولید داخلی می زند که اگر مسؤولان وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند ظلم در حق جامعه و به قول دولتمردان ظلم به حقوق شهروندی است، نامگذاری رهبر انقلاب بسیار حکیمانه و برخاسته از آموزه های دینی و انقلابی است.۳

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر