۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۳۴۵۶۸
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ایجاد تونل انرژی در شهرها ‌برای حفاظت از آسیب‌های احتمالی ضروری است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:ایجاد تونل انرژی در شهرها ‌برای حفاظت از آسیب‌های احتمالی ضروری است.

سردار غلامعلی حیدریمعاون امور استان‌های سازمان پدافند کشور با تاکید بر اینکهدفاع عامل برعهده نیروهای مسلح برای بازدارندگی از تهدیدات است اظهار داشت:پدافند غیر عامل دفاعغیر مسلحانه است که بر عهده همه ماست و بایدکشور را قوی کنیم.

وی انواع پدافند در برابر تهدیدات دشمنان و آسیب‌های سیستمی را برشمرد و گفت: پدافندهایسایبری، مردم محور، کالبدی، پرتویی، زیستی، شیمیایی و اقتصادی از انواع پدافندهای غیرعامل است.

ایجاد تونل انرژی در شهرها ‌برای حفاظت از آسیب‌های احتمالی

معاون امور استان‌های سازمان پدافند کشور پدافند غیر عامل را در ذات معماری ایرانی دانست و با تاکید بر اینکه نوع تهدیدات امروز تغییر کرده است افزود:شهر زیرزمینی کاشان، تخلیه شهر از طریق کندن کانال هنگام حملهمغولها در اردستان و ارگ بم نمونهای از پدافند غیرعامل در گذشته است اما امروزه تهدیدها بیشتر در حوزه دانش و فناوری است و باید برنامه ما برای مقابله با آن فناورانهباشد.

وی با اشاره بهاینکهانتظار داریم مسولین کاری بکنند که کشور از درون مصون شودتا اگر دشمن حمله‌ای هم بکند از درون تهدید نشود، گفت:زمانی تخریب تهدیدات بیشتر می‌شود که تهدید بر آسیب سوار شود یعنی بیشترین صدمه وقتی واد می‌شود که با قطعی سراسری برق مواجه شویم و برای راه اندازی تاسیسات حیاتی برق اضطراری پیش‌بینی نکنیم و یانانوایی‌ها سوختشان فقط گاز باشد و با قطع گاز با مشکلات جدی مواجه شویم، لذا پدافند غیرعامل ایجاد زمینه استفاده از سوخت چند منظوره است.

حیدری در بازدید از تونل انرژی تبریز با همراهی مدیرکل پدافندغیرعامل استان خاطرنشان کرد : ایجاد تونل انرژی در شهرها برای حفاظت از آسیب‌های احتمالی و عدم تکرار تجربه قطع چندین ساعته برق در اهواز که منجر به ایجاداختلال جدی در شهر شد، ضروری دانست و ادامه داد: هم اکنونتبریز، مشهد و اصفهان تونل انرژی دارد و تمامی خطوط برق، مخابرات و... از این مسیر توزیع و یا در آینده نزدیک توزیع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکهتلاش پدافند این است که از جان انسان‌ها صیانت کرده و آسیب پذیری را کاهش دهد گفت:مهمترین تهدید امروز تهدید اقتصادی است کهپدافند غیرعامل برای تهدید اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و تقویتتولید داخلی است چراکهاگر وابستگی کم شود تهدیدها کاهش می‌یابد.

سردار حیدری در پایان بازدید از تونل انرژی ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی مهندسان زبده و کاربلد استان به جهت پیشرفت 60 درصدی تحکیم اولیه پروژه گفت : امیدواریم با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت برق منطقه ای آذربایجان شاهد بهره برداری این پروژه عظیم تا آخر سال آینده باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر