۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴
کد خبر: ۳۴۵۶۳
مدیر پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان همدان:
نشست مدیر پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان همدان گفت: کارگروه مخاطرات زلزله با توجه به لرزه‌خیزی بالای کشور و ضرورت توجه به امر خطر زلزله می‌بایست با جدیت و اهتمام ویژه از سوی مسئولان استانی و شهرستانی تشکیل و پیگیری شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدحسین مرادی در کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی بیان کرد:

به عنوان یک نکته کلی در ایران در مقایسه با سایر نقاط دنیا، تحلیل برگشتی بلایای طبیعی نشان می‌دهد که اصلاحات توزیع شده در بین مردم ناکافی است، عدم آگاهی عمومی و فعالیت‌های وابسته به آن در مدیریت سانحه در همه سطوح تصمیم‌گیری از شهر تا دولت باید بهسازی گردد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر فراگیرسازی استراتژی‌های مقابله با سانحه و انجام طرح‌های کاهش مخاطرات لرزه‌ای، نیاز به تقویت زیربنایی توسط مشارکت هر چه بیشتر مردم و مسئولین دولتی شهرها را دارد.

وی یادآور شد: SNGO به علت رابطه تعریف نشده بین مؤسسات جامعه مدنی و نهادهای دولتی از دخالت در امور مربوط به طرح خودداری می‌کنند که می‌بایست این مشکل رفع شود.

مرادی عنوان کرد: مسائل پیگیری و آمادگی که از اهمیت بالایی در مدیریت بحران برخوردارند، می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: آموزش عملی مهم برای کارشناسان و مدیرانی است که مسئولیت مدیریت بحران را بر عهده دارند و باید به صورت دوره‌ای و تخصصی انجام شود.

وی افزود: با توجه به مطالب فوق ضرورت تهیه نقشه گسل‌های استان همدان در مقیاس کاربری (حداقل ۱:۵۰.۰۰۰) و همچنین مطالعه زیر پهنه‌بندی خطر زمین‌لرزه در شهرهای مهم استان از مصوبات کارگروه مخاطرات زلزله بود که می‌بایست مورد پیگیری جدی جهت تأمین اعتبارات لازم قرار گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر