۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۴۵۶۱
مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه قطعی ارتباط یک شهرستان علاوه بر ایجاد نارضایتی برای مردم موجب ضرر تجاری و اقتصادی به مخابرات نیز می شود افزود: ما برای حفظ و پایداری ارتباط خود به خصوص در زمان بحران و برای رعایت اصول پدافند غیرعامل اقدام به تهیه دیزل ژنراتور برای سایت های ثابت و باتری برای سایت های همراه خود نیز نموده ایم ولی عدم هماهنگی با مخابرات برای حفاری تمامی این تلاش ها را تحت الشعاع قرار داده است.
به گزارش ایرنا، آسیب دیدگی فیبرنوری ارتباطی هندیجان در اثر حفاری های خارج از برنامه و بدون هماهنگی با مخابرات منطقه خوزستان توسط شرکت های مختلف فعال در محور هندیجان به ماهشهر و یا دستگاه های خدمت رسان شهری به خصوص در دو سال اخیر موجب قطعی مکرر ارتباطات تلفن همراه،ثابت،اینترنت،دیتا و ... در این شهرستان شده که نارضایتی شدید شهروندان این شهرستان را به دنبال داشته است.

هر بار آسیب دیدگی فیبر نوری موجب قطعی حداقل پنج ساعته کامل ارتباطات در این شهرستان می شود به طوری که تنها وسیله ارتباطی در این شهرستان تلفن ثابت خواهد بود که فقط قادر به شماره گیری درون شهری در زمان قطعی فیبر می باشد.

امروزه انجام فعالیت های تجاری بر بستر تلفن همراه، تراکنش های مالی با دستگاه های عابربانک و فعالیت در اینترنت به بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره مردم تبدیل شده است ولی رویه آسیب دیدگی مکرر این فیبر و به دنبال آن قطعی کامل ارتباطات شهر به دلیل فعالیت های حفاری شرکت ها در منطقه امسال نیز ادامه پیدا کرده به طوری که از ابتدای سال 97 دو مورد آسیب دیدگی فیبر در اردیبهشت ماه رخ داده و موجب اخلال در فعالیت های روزمره شهروندان هندیجان شده است.

نبود زیرساخت ارتباطی پشتیبان در زمان آسیب دیدگی فیبر نوری، لزوم حفظ و نگهداری از زیرساخت فعلی را بیش از پیش مهم کرده و لازمست برای پایداری آن در مقابل سهل انگاری دستگاه ها خدمت رسان در هنگام حفاری حساسیت بیشتری به خرج داد.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتباطات بین شهری مانند تلفن همراه،تلفن ثابت،دیتا و ... در استان از طریق زیرساخت فیبرنوری تامین شده و در بسیاری از مناطق این ارتباط به صورت یک حلقه(Ring) بوده که در صورت قطعی یک مسیر، ارتباط با مسیری دیگر(جایگزین) برقرار و مانع قطع کامل ارتباط شهرستان می شود.

حمیدرضا جلیلی افزود: شهرستان هندیجان به لحاظ جغرافیایی در مرز بین استانی با بوشهر قرار دارد و لازمه ایجاد این حلقه(Ring) پشتیبان اتصال به فیبر استان بوشهر از طریق دیلم می باشد که مقدمات آن آغاز و در حال انجام هماهنگی های بین استانی و رفع مشکلات فنی است.

وی در خصوص قطعی مکرر فیبر نوری در محور هندیجان به ماهشهر نیز گفت: کلیه شرکت ها و دستگاه های خدمت رسان برای انجام حفاری موظف به هماهنگی با مخابرات برای جلوگیری از آسیب رسانی به زیرساخت های ارتباطی می باشند.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: فیبر نوری در عمق حداقل یک متری زمین قرار داشته و بر روی مسیر آن علامت های اخطاری قرار داده شده که مسیر کابل را به روشنی مشخص نموده و در صورت نیاز مخابرات آمادگی لازم را برای در اختیار گذاشتن نقشه های مسیر فیبر و یا اعزام کارشناس به نقطه مورد نیاز برای حفاری را دارد.

جلیلی گفت: قطعی ارتباط علاوه بر اخلال در فعالیت های روزمره ممکن است موجب اخلال در فعالیت های امداد رسانی و نجات انسان ها شود که خود مسئولیت شرکت ها و دستگاه های خدمت رسان را برای دقت در زمان حفاری بیش از پیش می نماید.

وی با بیان اینکه قطعی ارتباط یک شهرستان علاوه بر ایجاد نارضایتی برای مردم موجب ضرر تجاری و اقتصادی به مخابرات نیز می شود افزود: ما برای حفظ و پایداری ارتباط خود به خصوص در زمان بحران و برای رعایت اصول پدافند غیرعامل اقدام به تهیه دیزل ژنراتور برای سایت های ثابت و باتری برای سایت های همراه خود نیز نموده ایم ولی عدم هماهنگی با مخابرات برای حفاری تمامی این تلاش ها را تحت الشعاع قرار داده است.

** دستگاه های خدمت رسان از انجام حفاری بدون هماهنگی خودداری کنند

فرماندار هندیجان نیز در خصوص قطعی مکرر فیبر نوری در این شهرستان  گفت: برای جلوگیری از قطعی زیرساخت ها در کمیسیون حفاری به طور مرتب به ادارات خدمت رسان تاکید می شود از حفاری های بدون هماهنگی با همدیگر خودداری کنند.

کورش مودت افزود: به توجه به حساسیت پایداری بسترهای ارتباطاتی، در اولین جلسه شورای اداری پیش رو مجددا تذکرات لازم به کلیه دستگاههای اجرایی برای دقت در زمان حفاری برای جلوگیری از آسیب رسانی به این بسترها داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه بخشداران نیز بر عملیات حفاری شرکت های فعال در حوزه خود نظارت داشته باشند افزود: برای جلوگیری از قطعی ارتباط ناشی از عملیات حفاری شرکت ها در محور هندیجان به ماهشهر نیز جلسه ای با حضور جهاد کشاورزی و مخابرات برگزار خواهد شد.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر