۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۳۴۵۵۷
معاون امور استان‎های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به نقش بی بدیل مردم در کارآمدی پدافند غیرعامل گفت: باید زمینه جلب مشارکت حداکثری شهروندان در این حوزه حساس و حیاتی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،، معاون اموراستان ها وبسیج سازمان پدافند غیر عامل کشور روز چهارشنبه در جلسه‎ شورای پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حوزه پدافند غیرعامل باید با حساسیت و شدت بیشتری انجام شود.

وی اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل باید آسیب شناسی انجام گیرد و این اقدام، اولویت حوزه پدافند غیرعامل به شمار می رود.

وی با بیان اینکه پدافند دارای دو بعد عامل و غیرعامل است، گفت: پدافند عامل به معنای دفاع مسلحانه و به عهده نیروهای مسلح است و پدافند غیرعامل نیز به معنای دفاع غیر مسلحانه و بر عهده همه افراد جامعه است.

وی بر ضرورت ایمن سازی و پایدارسازی برای رسیدن به امنیت تاکید کرد و گفت: شرط رسیدن به توسعه نیز بهره مندی از امنیت است.

معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور، پدافند سایبری، مردم محور، کالبدی، پرتویی، زیستی، شیمیایی و اقتصادی را از انواع پدافند غیرعامل دانست و گفت: پیشرفت های سایبری ایران بسیار چشمگیر بوده و در این زمینه بسیار پیشرفت کرده ایم.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در اجرای پدافند غیرعامل نتایج موثری دارد و این مهم باید روز به روز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سردار حیدری با بیان اینکه سبک معماری کشور در گذشته به گونه ای بود که پدافندغیرعامل در آن نهادینه شده بود، تاکید کرد: پدافند غیرعامل باید در ذات معماری و در ذهن معماران قرار داشته باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر