۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۳۴۵۳۶
معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تهدید کرد چنانچه پیونگ یانگ تحت فشار قرار گیرد تا به صورت «یک طرفه» برنامه هسته ای خود را رها کند در برگزاری اجلاس سران با آمریکا بازنگری خواهد کرد.

به گزارش پایداری ملی، بر اساس اطلاعیه خبرگزاری کره شمالی این مقام گفته است در این شرایط کره شمالی تمایلی به ادامه مذاکراتی که منجر به رها کردن زرادخانه هسته ایش شود ندارد.

در این بیانیه آمده است: «مذاکراتی که آنها بخواهند در آن به طور یک جانبه ما را مجبور به کنار گذاشتن زراد خانه هسته ای کنند برای ما جذابیت ندارد».

کره شمالی تهدید کرد نشست با آمریکا را لغو می کند

این بیانیه می افزاید: لازم است مجددا این سئوال مطرح شود که آیا باید در نشست با ایالات متحده شرکت کنیم یا خیر.

معاون وزیر خارجه کره شمالی از واشنگتن خواست با پیونگ یانگ «صادقانه گفت‌وگو کند» تا «پاسخ های مناسب» نیز دریافت کند.

کره شمالی همچنین «در اعتراض به رزمایش آمریکا و کره جنوبی»، مذاکرات هیات بلند پایه سیاسی با کره جنوبی که قرار بود امروز چهارشنبه در سطح وزیران برگزار شود را لغو کرد.

خبرگزاری کره شمالی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این رزمایش در حالی که شبه جزیره کره در حال طی کردن فرایند صلح و خلع سلاح هسته ای است باعث تحریک و افزایش تنش ها می شود.

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی از روز جمعه آغاز شده است در این رزمایش حدود ۱۰۰ هواپیمای جنگی شامل هشت جنگنده F-۲۲ رادار گریز، تعداد زیادی بمب افکن های B-۵۲ و هواپیماهای F-۱۵K به خدمت گرفته شده اند.

نشست مقامات عالی رتبه دو کره در سطح وزیر، قرار بود امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با هدف گفت‌و گو در مورد چگونگی خلع سلاح شبه جزیره در روستای مرزی 'پانمونجوم' در مرز دو کره برگزار شود.

کره شمالی می گوید «این رزمایش که در سراسر کره جنوبی برگزار می شود، ما را هدف قرار داده است، این یک چالش جدی برای تحقق اعلامیه پانمونجوم و یک تحریک نظامی عمدی در برابر پیشرفت سیاسی مثبت در شبه جزیره کره است».

با این حال آمریکا در حال آماده کردن خود برای برگزاری نشست سران با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در تاریخ ۲۲ خرداد در سنگاپور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر