۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۴۵۲۸
رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که ۱۴ هنگ سامانه های موشکی این کشور طی سال جاری مجموعه هایی جدیدی از موشک قاره پیمای «یارس» را جایگزین مجموعه های قدیمی «تاپول» خواهند کرد.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که در راستای تقویت نیروهای مسلح این کشور، ۱۴ هنگ سامانه های موشکی روسیه طی سال جاری مجموعه های جدیدی از موشک قاره پیمای «یارس» (Yars) را جایگزین مجموعه های قدیمی تر «تاپول» (Topol) خواهند کرد.

صنایع دفاعی روسیه به موشکهای جدید «یارس» مجهز می شود

پوتین پیش از این گفته بود که به دنبال راه اندازی مسابقه تسلیحاتی نیست، اما در عین حال به دشمنان بالقوه روسیه هشدار داد که کشورش نسل جدیدی از تسلیحات شکست ناپذیر را برای حراست از خاک روسیه توسعه داده است.

پوتین روز سه شنبه در دیدار با مقامات وزارت دفاع روسیه در شهر سوچی، اظهار داشت که صنایع پدافند ملی همچنین هواپیماهای بمب افکن نوینی را با قابلیت حمل موشک دریافت خواهند کرد.

وی به این مقامات گفت که بخش دفاعی باید به روند توسعه پایان دهد و برای تولید سامانه ضد موشک بالستیک سطح به هوای اس-۵۰۰ که قابلیت رهگیری اهدافی را در بالاترین ارتفاعات داراست، تدارک ببیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر