۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۳۴۵۱۸
معاون تبلیغات اسلامی کشور:
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: عرفان‌های نوظهور با ارائه ویترینی جذاب به دنبال فریب جوانان هستند.

به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام علی دارابی ظهر سه شنبه در همایش روحانیون و مبلغین استان همدان با بیان اینکه ملاحظات تبلیغاتی دین در دهه ۹۰ با دهه‌های گذشته متفاوت است، گفت: تبلیغ دارای اضلاع متعددی است.

عرفان‌های نوظهور با ارائه ویترینی جذاب به دنبال فریب جوانان هستند

وی با بیان اینکه مبلغان باید برای اثرگذاری تبلیغ به فاکتورهایی مجهز شوند، گفت: یک مبلغ موفق خود را به روز می کند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور باتاکید براینکه تبلیغ حکیمانه دین مسئولیت اصلی و اساسی ماست و باید جریان سعادتمندی و دستیابی به اهداف فرهنگی ایران را دنبال کنیم و به این الزامات پایبند باشیم، ادامه داد: در دوران نه چندان دور فاصله سواد مبلغان و دانش مخاطبان زیاد بود اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

حجت الاسلام دارابی با بیان اینکه گاهی والدین در زمینه تکنولوژی از فرزندان عقب‌تر هستند، عنوان کرد: استفاده از فضای فریبنده سایبری سبب شد سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به تأسیس موسسه تبیان اقدام و اینترنت پاک را به منظور رفع دغدغه‌های خانواده‌ها مطرح کند.

وی با بیان اینکه امروز خطرات بسیاری افراد جامعه و به خصوص نوجوانان و جوانان را در فضای مجازی تهدید می کند، همدان را از استان‌های برتر در تبلیغ دین و دستیابی به شاخص های فرهنگی عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌های مبتکرانه و برنامه‌ریزی‌های لازم از فرصت‌ها استفاده کرد.

مبلغان و روحانیون باید هر چه بیشتر با فضای امروز جامعه و فضای فکری و اندیشه‌ای جامعه‌ای مردم آشنا شوند معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه مبلغان و روحانیون باید هر چه بیشتر با فضای امروز جامعه و فضای فکری و اندیشه‌ای جامعه‌ای مردم آشنا شوند، گفت: جوان ایرانی عطش معنویت دارد و باید به آن پاسخ داده شود چراکه در غیر اینصورت جوانان آن را در عرفان‌های نوپدید جستجو می‌کنند.

وی بابیان اینکه عرفان های نوظهور با ارائه ویترین‌های جذاب، جوانان را فریب می دهند، گفت: باید جوانان و نوجوانان را با بیان جذاب با معارف اهل بیت آشنا و مبانی دین را به آنها انتقال دهیم.

حجت الاسلام دارابی با اشاره به غربت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در جامعه کنونی است، افزود: مبلغان دینی باید برای رفع این غربت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نیازهای انسان معاصر عجیب و غریب است و باید ظرافت‌ها را شناخت، گفت: باید سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری از چند سال پیش آن را عنوان کرده اند را اجرا کرد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه اگر سبک زندگی قرآنی و اسلامی را تبیین کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود، گفت: مرجعیت روحانیت مسئولیت مبلغان را چند برابر کرده و نمی توان نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه روحانیت شیعه از مردم، برای مردم و خادم مردم بوده و هست، گفت: به اعتقاد برخی جوانان دسترسی به روحانیت سخت شده بنابراین باید ساعتی را برای مردم بود تا جوانان و مردم مسائل شرعی و مشکلات را با روحانیون مطرح کنند.

بهره‌گیری از نیروهای تبلیغی در نقاط روستایی و محروم

حجت الاسلام دارابی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با بهره‌گیری از نیروهای تبلیغی در نقاط روستایی و محروم تحت عنوان روحانی «مستقر» ارائه خدمات تبلیغی، مشاوره دینی، اخلاقی، خانواده را مدنظر قرارداده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز روحانیت اصیل شیعه در ایران اسلامی به عنوان شخصیت‌هایی که از حریم فکری پاسداری می‌کنند مطرح هستند، عنوان کرد: تبلیغ کار سختی است و با توجه به اقتضائات روز باید اهل مطالعه بود تا گفته ها مستند باشد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه امروز به واسطه پژوهش‌ها مراتب و ریشه‌های دینداری در مردم بالاست، ادامه داد: توجه مردم به فرایض دینی از نماز و روزه بیش از ۸۵ درصد است.

حجت الاسلام دارابی با تأکید بر اینکه مسئولیت مردم و علما، زنده نگه داشتن امید به نظام است، گفت: باید ریشه‌های امید و دینداری را در مردم تقویت کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر