۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۴۵۱۲
دبیر اجرایی کنگره انجمن ژنتیک ایران؛
دبیر اجرایی کنگره بین المللی و ملی انجمن ژنتیک ایران، گفت: مبحث تولید محصولات تراریخته در کشور از ریل علمی خارج شده است.
مبحث محصولات تراریخته از ریل علمی خارج شده استبه گزارش پایداری ملی، دکتر محسن ابراهیمی با اشاره به برگزاری سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی انجمن ژنتیک ایران، افزود: در این کنگره به مباحث مختلف ژنتیک انسانی، حیوانی و گیاهی پرداخته خواهد شده و جدیدترین دستاوردها در این حوزه ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
وی در ادامه عدم توجه مسئولان به تولید محصولات تراریخته را مهم ترین معضل حوزه ژنتیک گیاهی دانست و گفت: متاسفانه اخیرا افراد فاقد صلاحیت تریبون در اختیار گرفته اند و در خصوص محصولات تراریخته تبلیغات نادرست انجام می دهند و آن را محصولی مضر برای سلامتی انسان ها معرفی می کنند.  
 
ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه بحث محصولات تراریخته از ریل علمی خارج شده است، یادآور شد: اخیرا به قدری اطلاعات نادرست و غیرعلمی در خصوص محصولات تراریخته در جامعه نشر پیدا کرده است که متاسفانه این مبحث علمی به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است.
 
این استاد دانشگاه تهران با تاکید براینکه محصولات تراریخته برای سلامت انسان مضر نیست، خاطرنشان کرد: دانشمندان و اندیشمندان بسیاری معتقدند که محصولات تراریخته علاوه براینکه هیچ زیانی برای سلامتی انسان ها ندارد، بلکه تولید آن موجب حفظ محیط زیست نیز می شود.
 
وی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما برای تولید محصولات تراریخته مقاومت می شود اما این در حالی است که عمده محصولات کشاورزی وارداتی به کشور از جمله دانه های روغن به صورت تراریخته تولید شده اند بنابراین برای محققان داخلی علت این امر مشخص نیست که چرا مسئولان از تولید یک محصول با کیفیت جلوگیری می کنند.
 
سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی انجمن ژنتیک ایران تا ۲۵ اردیبهشت ۹۷ در سالن همایش های سران کشور در حال برگزاری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر