۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۴۵۰۹
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد :
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با تاكيد بر اهميت حفظ امنيت رواني و آرامش جامعه در موضوعات مرتبط با مسئله آب،گفت: بحران آب حساس ترين محور پدافند غيرعامل كشور است.
به گزارش خبرنگار پايداري ملّي،جلسه شوراي پدافند غير عامل استان يزد با  حضور معاون انرژي سازمان پدافند غيرعامل كشور و معاون هماهنگي انتقال شركت توانير با محوريت تداوم چرخه خدمات حوزه آب استان در شرايط اضطراري و بررسي اقدامات پدافندي پيرامون اين موضوع در سالن شهيد موحدين استانداري يزد برگزار شد.

معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين جلسه گفت: در موضوعات برآمده از تعرض به خط انتقال آب استان و از سوي ديگر اهميت تامين آب شرب مردم ،امنيت رواني جامعه و مسئولان اهميت بالايي دارد و كار پدافند غير عامل كاهش اين آسيب ها و حاكم كردن آرامش و امنيت است.

توجه بر حفظ امنيت رواني و آرامش جامعه / بحران آب حساس ترين محور پدافند غير عامل كشور است

محمدعلي طالبي» افزود: با توجه به تجربه  تعرض به خط لوله آب شرب انتقالي به استان در چند ماه گذشته و واكنش هاي مختلفي كه  در سطح جامعه  با آن مواجه هستيم، مسئولان بايد فشار و استرس زيادي را تحمل و مديريت كنند تا اين فشار به جامعه كشيده نشده و مردم با آن درگير نشوند و تمام تلاش ما و همكاري مردم  مديريت واكنش ها و حفظ شرايط آرام براي حل مسئله آب مي باشد.

طالبي ادامه داد:دستگاه هاي مختلف و مرتبط نسبت به امنيت منابع آبي كاملا هوشيار باشند و بر اين مبنا سطح نگهداري و توجه به سلامت و بهداشت منابع تامين آب و امنيت شبكه بايد به صورت جدي تقويت شود  تا در شرايط پيش رو  از بروز هر گونه خطرات و تهديدات احتمالي به دور باشيم.

وي بحران آب را حساس ترين محور پدافند غيرعامل كشور دانست و خاطرنشان كرد:در حل مسئله آب حركت و برنامه ريزي بر مبناي نگاه ملي ضرورت دارد و اصول پدافند غيرعامل نشان مي دهد بايد از هر گونه نگاه محلي و منطقه اي خودداري كنيم.

معاون استاندار يزد بيان كرد:در موضوع تعرض نسبت به خط انتقال آب،خوشبختانه از سوي مردم اقدامات ارزشمندي در حال شكل گيري است و تشكل هاي مردم نهاد دو استان با يكديگر ديدارها و گفت و گوهاي خوبي داشته اند كه اين موضوعات كمك مي كند بتوانيم به گفتمان مشتركي دست پيدا كنيم و البته رعايت اصول پدافندي در تمام مولفه هاي مربوط به اين موضوع اهميت دارد.

طالبي افزود: با همراهي و جذب مشاركت مردم ،تشكل ها، نخبگان،فرهيختگان و فعالان اجتماعي از يك سو و حمايت و تدابير دستگاه هاي مسئول ملي و منطقه اي از سوي ديگر مي توان مشكلات مربوط به آب را  مديريت كرد و سازمان پدافند غيرعامل نيز با جايگاهي كه دارد و حمايت هاي ويژه مادي و معنوي از استان يزد مي توان اقدامات موثري انجام داد.

معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان گفت:بر اساس توانمندي و  همكاري كه بين دستگاه هاي مختلف نسبت به موضوع پدافند وجود دارد، اگر سازمان پدافند غيرعامل كشور بخواهد در اين حوزه كارهاي ارزشمندي را به صورت نمونه و الگو انجام دهد  اين آمادگي در استان يزد با توجه به جميع شرايط وجود دارد .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر