۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۴۴۹۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مسموم شدن ۱۰۰ نفر در یکی از استان های همجوار ما امر عادی نیست و امکان حمله زیستی در این رابطه وجود دارد.

به گزارش خبرنگارپایداری ملی، سیامک واحدی امروز دوشنبه در همایش منطقه ای مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزارشد، گفت: تاکنون در کشورما مسمومیت ۱۰۰ نفر در منطقه ای با مصرف قارچ را نداشته ایم و بالاترین آماری که در این رابطه وجود داشته حدود ۱۲ نفر بوده است.

وی عنوان کرد: احتمال دارد این مسمومیت ناشی از حمله زیستی بوده باشد و هرچند ردیابی این اقدام و اینکه توسط چه افراد و گروه های انجام شده کار بسیار سختی است.

وی  با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان سازمان بهداشت جهانی هم اکنون ۱۷ کشور دنیا قابلیت تولید مواد بیولوژیک را دارند، اظهارداشت:  تولید این مواد ارزان بوده و از آنها به عنوان بمب اتمی فقرا نام برده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: تولید واستفاده و انتشار سلاح بیولوژیکی بسیار ارزان تر  از بمب اتم بوده و کم تر هم احساسات جهانیان را بر می انگیزد و البته استفاده از این سلاح ها تاحدودی برای تروریست ها بی خطر است.

دبیر علمی همایش منطقه ای مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک هم در این مراسم با اشاره به اینکه این همایش با مشارکت پنج استان غرب کشور در سنندج برگزار شده است، گفت: بعد از اعلام فراخوان ۲۵ مقاله به دبیرخانه همایش در دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال شد.

هومن قصری عنوان کرد: از مقالات ارسال شده با رای هیئت داوران ۸ مقاله برتر در ۶ حوزه و محورهمایش مورد پذیرش قرار گرفتند و امروز در قالب سخنرانی ارائه می شوند.

وی بیان کرد: این همایش با همکاری اداره کل پدافندغیرعامل استانداری کردستان، وزارت بهداشت، سپاه بیت المقدس استان، انجمن علمی پدافند غیرعامل استان، جهاد دانشگاهی و سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر