۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۴۴۹۴
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که تهدیدهای دشمنان نظام بر تهدیدات مردم محور متمرکز شده است، گفت: یکی از تهدیدات احتمالی دشمن در حوزه‌های آب و برق است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،معاون انرژی سازمان پدافند غیرعاملدر اولین نشست شورای پدافند غیرعامل استان، با اشاره به حساسیت پدافند غیرعامل در حوزه آب، اظهار کرد: اهمیت نقش آب در زندگی مردم بر کسی پوشیده نیست.

وی از پدافند غیرعامل به عنوان اقدامی غیرمسلحانه در برابر اقدامات دشمن یاد کرد و ادامه داد: در این میان شناخت دقیق این اقدامات از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل، شناسایی تهدیدهای دشمن در حوزه آب را انتظار سازمان پدافند غیرعامل در این حوزه دانست و گفت: تهدیدات دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط امروز بر تهدیدات مردم محور متمرکز شده است. یکی از تهدیدهای احتمالی دشمن در حوزه هایی نظیر توزیع آب و برق و شبکه های متاثر از آن خواهد بود زیرا این حوزه با آستانه تحمل مردم ارتباط دارد.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب استان یزد در حوزه پدافند غیرعامل، گفت: تاکنون اقدامات خوبی از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری انجام شده و لازم است در حوزه آب، طرح پدافند آب استان تهیه و تدوین شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت روانی و آرامش جامعه در موضوعات مرتبط با مسئله آب، گفت: بحران آب حساس ترین محور پدافند غیرعامل کشور است.

 محمدعلی طالبی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان یزد که با  حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با محوریت تداوم چرخه خدمات حوزه آب استان در شرایط اضطراری و بررسی اقدامات پدافندی پیرامون این موضوع برگزار شد، اظهار کرد: موضوعات برآمده از تعرض به خط انتقال آب استان و از سوی دیگر اهمیت تامین آب شرب مردم، امنیت روانی جامعه و مسئولان اهمیت بالایی دارد و کار پدافند غیر عامل کاهش این آسیب‌ها و حاکم کردن آرامش و امنیت است.

وی افزود: با توجه به تجربه  تعرض به خط لوله آب شرب انتقالی به استان در چند ماه گذشته و واکنش‌های مختلفی که  در سطح جامعه  با آن مواجه هستیم، مسئولان باید فشار زیادی را تحمل و مدیریت کنند تا این فشار به جامعه کشیده نشده و مردم با آن درگیر نشوند و تمام تلاش ما و همکاری مردم  مدیریت واکنش‌ها و حفظ شرایط آرام برای حل مسئله آب است.

معاون استاندار یزد گفت:‌ دستگاه‌های مختلف و مرتبط نسبت به امنیت منابع آبی کاملا هوشیار باشند و بر این مبنا سطح نگهداری و توجه به سلامت و بهداشت منابع تامین آب و امنیت شبکه باید به صورت جدی تقویت شود تا در شرایط پیش رو از بروز هر گونه خطرات و تهدیدات احتمالی به دور باشیم.

طالبی، بحران آب را حساس ترین محور پدافند غیرعامل کشور دانست و بیان کرد: در حل مسئله آب حرکت و برنامه‌ریزی بر مبنای نگاه ملی ضرورت دارد و اصول پدافند غیرعامل نشان می‌دهد باید از هر گونه نگاه محلی و منطقه‌ای خودداری کنیم .

این مقام مسئول تصریح کرد: در موضوع تعرض نسبت به خط انتقال آب، خوشبختانه از سوی مردم اقدامات ارزشمندی در حال شکل گیری است و تشکل‌های مردم نهاد دو استان با یکدیگر دیدارها و گفت و گوهای خوبی داشته اند که این موضوعات کمک می کند بتوانیم به گفتمان مشترکی دست پیدا کنیم و البته رعایت اصول پدافندی در تمام مولفه های مربوط به این موضوع اهمیت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر