۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۳۴۴۸۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت: مرکز تحقیقات شناسایی و تهدیدات بیولوژی غرب کشور در استان کردستان راه‌اندازی شود.
به گزارش پایداری ملی، همایش منطقه‌ای مدیریت، پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی غرب کشور پیش‌از ظهر امروز با حضور جانشین فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور و مسئولان استان کردستان در این شهر برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان در این مراسم اظهار داشت: انجام کارهای تحقیقاتی و علمی در حوزه پدافند زیستی در دستور کار شورای پدافند غیرعامل استان قرار گرفته است.

محمد رضایی افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه هدف متشکل از آحاد مردم، متخصصان و صاحبنظران دانشگاهی، ایجاد حساسیت نسبت به موضوع پدافند غیرعامل در میان مدیران اجرایی و نظارتی و رعایت ملاحضات زیستی، شناسایی و اولویت‌بندی کردن تهدیدات استان و تهیه سند راهبردی برای کاهش آسیب‌ها، ایجاد فضای تعامل و تعادل تجربه در میان مراکز دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.

وی با قدردانی از تلاش‌های فرمانده سپاه‌ بیت‌المقدس کردستان گفت: برای پیشبرد اهداف این حوزه حمایت‌های لازم صورت گرفته و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری همایش‌های دیگر در سال‌جاری و سال آینده نیز انجام شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان تصریح کرد: سال آینده همایش منطقه‌ای مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک با محوریت منابع آب در استان برگزار می‌شود.

رضایی افزود: انتظار داریم مرکز تحقیقات شناسایی و تهدیدات بیولوژی غرب کشور در استان کردستان راه‌اندازی شود چراکه ظرفیت آن در این استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: سند جامع پدافند غیرعامل استان تدوین شده و اولویت‌های کاری بیشتر در حوزه‌های برنامه‌ریزی، سازماندهی و پیگیری اجرای مطالعاتی طرح جامع پدافند غیرعامل استان کردستان است.

هومن قصری افزود: به‌منظور نهادینه‌سازی دفاع پیشگیرانه و حفظ امنیت جامعه در حوزه‌های مختلف، دبیرخانه این شورا شکل گرفته و پس از برگزاری جلسات مختلف، این همایش را برگزار کردیم.

وی گفت: آشکارسازی و رصد تهدیدات، مدیریت تهدیدات زیستی، آرامش‌بخشی و قرنطینه‌سازی و کنترل آسیب‌ها، طرح مقابله با تهدیدات زیستی، فرهنگ سازی و آموزش جامعه در برابر تهدیدات بیولوژی از جمله اهداف این همایش بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر