۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۴۴۸۸
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ترامپ به نماد هرج و مرج‌گرایی در عرصه جهان تبدیل شده، تصریح کرد: ناامنی حاصل از انتقال سفارت آمریکا به قدس، بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکاست.
به گزارش پایداری ملی، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف با تقبیح و محکومیت شدید این اقدام غیرقانونی و مغایر حقوق مردم فلسطین گفت: ترامپ با خطاهای راهبردی که در حمایت از تروریسم، نقض برجام و قوانین و پیمان‌های بین‌المللی و همچنین زیر پا گذاشتن حقوق مردم فلسطین مرتکب شده به نماد هرج و مرج‌گرایی و خشونت افزایی در عرصه جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه انتقال پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی به قدس شریف، ضمن تقویت اراده جهان اسلام برای دفاع از آرمان فلسطین، نتیجه‌ای معکوس برای طراحان این توطئه به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: اولین پیامد این اقدام فاجعه بار، انسجام بیشتر و وحدت مسلمانان عالم برای دفاع از مقدسات خود و تسریع در روند اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: با توجه به تبعات امنیتی و سیاسی هرگونه تصمیم در مورد شهر قدس، مسئولیت بی ثباتی و ناامنی حاصل از این گونه اقدامات نابخردانه مستقیما بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود.

شمخانی با بیان اینکه قدس شریف، بخش لاینفک فلسطین است، خاطرنشان کرد: هر نوع تصمیم گیری در مورد آینده این سرزمین در صلاحیت ساکنان اصیل و غیر مهاجر آن بوده و هیچ کشوری نمی‌تواند با نادیده گرفتن حقوق مسلم مردم فلسطین برای این کشور اسلامی تصمیم‌گیری کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر