۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۴۴۷۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: کاهش اعتماد عمومی و دلسردی مردم از مسوولان دستگاه های اجرایی، بزرگترین تهدید پدافند غیرعامل است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، عید ناجی روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود : اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه است و مسوولان و همه دلسوزان جمهوری اسلامی باید این مهم را مد نظر قرار دهند.

وی اظهارداشت : با توجه به پیشرفت، گستردگی و سرعت فناوری، سرعت نفوذ افزایش یافته و دیگر محدودیت زمانی و مکانی معنا ندارد و باید توجه به پدافند غیرعامل بیش از گذشته توجه شود.

وی ادامه داد : مقابله با تهدیدات سایبری نیازمند فکر و تمهیدات ویژه است و کشور باید در بخش تهدیدات نظامی و غیر نظامی و پدافند غیرعامل آمادگی لازم را داشته باشد.

ناجی با بیان این که دشمن به بخش های آسیب پذیر کشور آسیب وارد می کند، تصریح کرد : باید با اقدامات هوشمندانه و پدافند غیرعامل این تهدیدها را رفع کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: مصون سازی انرژی استان در مقابل حملات سایبری از برنامه های پدافند غیرعامل این استان در سال جاری است.

ایرج کارخایی افزود : هدف از پدافند غیرعامل دور کردن کشور از تهدیدات و خطر است تجهیزات راهبردی در بحث انرژی هایی مانند آب، برق و گاز همواره مورد توجه دشمنان است و مصون سازی انرژی برای تداوم خدمات رسانی در شرایط بحرانی مورد توجه باشد.

وی اظهارداشت: استقرار برق های مولد اضطراری در دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری ها به منظور تداوم خدمات رسانی در موقع خطر، اجرای مصون سازی زیر ساخت های بزرگ شهری و تخلیه اضطراری در شرایط خطر و بحران را از دیگر برنامه های پدافند غیرعامل است.

وی ادامه داد : تاکنون 50 دستگاه اجرایی استان با 123 ژنراتور برق مجهز شده اند تا در مواقع بحرانی از این مولدهای برق استفاده کنند.
پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه دفاعی و غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای اصول آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی کشور در شرایط بحرانی جلوگیری کرد.

اصول پدافند غیرعامل در سه حوزه تخصصی سایبری، زیستی و فنی تعریف شده است که تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی قرار می گیرد.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای نظامی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر