۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۳۴۴۶۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اجرای برنامه‌های راهبردی پدافند غیر عامل را دور کردن کشور از تهدیدات برشمرد و گفت: ۵۰ دستگاه اجرایی استان به ۱۲۳ ژنراتور برق مجهز شدند.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخائی بعدازظهر یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری بابیان اینکه استقرار مولدهای برق اضطراری در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی به منظور مصون‌سازی زیرساخت‌های شهری از بحران یک ضرورت است، ابراز داشت: در این راستا ۵۰ دستگاه اجرایی استان به ۱۲۳ ژنراتور برق مجهز شدند.

وی بابیان اینکه هدف از اجرای برنامه‌های راهبردی پدافند غیر عامل دور کردن کشور از تهدیدات است، افزود: در مواجه با هر گونه خطر زیستی، نظامی و سایبری باید زیرساخت‌های شهری برای مصون ماندن از این تهدیدات آماده باشد که خوشبختانه این مهم در استان سمنان به نحو مطلوب در حال انجام است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه مصون‌سازی انرژی برای تداوم خدمت‌رسانی در شرایط بحران ضروری است، ابراز داشت: امروز هدف دشمن برای نفوذ در یک کشور ایجاد اختلال در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز است تا با بهره‌گیری از آن بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد که اگر بتوانیم خود را در مواجه با چنین شرایطی مهیا کنیم قطعا نقشه‌های دشمن ناکام خواهد ماند.

کارخائی بابیان اینکه توجه به اهداف پدافند غیر عامل باید بیش از پیش برای عموم بازگو شود، تصریح کرد: یکی از تهدیدهایی که با ورود تکنولوژی های جدید با آن مواجه هستیم حملات سایبری است که باید با اقدامات هوشمندانه برای آن برنامه مقابله‌ای داشت.

 وی بابیان اینکه تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم در حوزه زیستی جدی است و برای مصون ماندن از آن باید برنامه راهبردی در نظر گرفت، افزود: با به‌روز کردن و ایمن‌سازی تجهیزات و تأسیسات حیاتی کشور می توان از بروز خسارت مالی به آن‌ها در شرایط بحران جلوگیری کرد لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اجرای اهداف پدافند غیرعامل همکاری‌های لازم را داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر