۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۳۴۴۵۸
وبگاه آمریکایی «سی فور ایزنت» در گزارشی پیرامون ایران و تحریم‌های تحمیلی نوشت: «ایران به کمک فناوری چاپگر‌های سه بعدی قادر به دور زدن نظام تحریم‌های تحمیلی آمریکا است.»
به گزارش پایداری ملی،وبگاه آمریکایی در تحلیلی نوشت: ایران با کمک فناوری چاپگر‌های سه بعدی می‌تواند تحریم‌های آمریکا را به ویژه در «صنایع هوایی» دور بزند.

وبگاه آمریکایی «سی فور ایزنت» در گزارشی پیرامون ایران و تحریم‌های تحمیلی نوشت: «ایران به کمک فناوری چاپگر‌های سه بعدی قادر به دور زدن نظام تحریم‌های تحمیلی آمریکا است.»

این نشریه در گزارش خود با استناد به گزارش‌های اندیشکده «رند» اشاره کرده که ایران با کمک فناوری چاپگر‌های سه بعدی می‌تواند تحریم‌های آمریکا را به ویژه در «صنایع هوایی» دور بزند.

این رسانه با اشاره به تصمیم جدید دولت آمریکا در کنار کشیدن از برجام و عدم ارسال هواپیما‌های بوئینگ نوشت: «چاپگر سه بعدی می‌تواند به کمک کشورهایی، چون ایران آمده و در زمینه هواپیما‌های خارجی آن‌ها را به حد خودکفایی برساند.»

وبگاه سی فور ایزنت در این گزارش نوشت: «ایران در آینده با کمک چاپگر‌های سه بعدی بر چالش‌های موجود در صنعت هوایی، چون فرسوده بودن و یا بکار بردن قطعات نامرغوب و قاچاق فائق می‌آید. این فناوری منجر به کاهش تعداد سوانح هوایی ناشی از تحریم‌ها می‌شود.»

این وبگاه نوشت: «برای کشور‌های تحت تحریم، به ویژه در زمینه هواپیما‌های مسافر بری فناوری چاپگر سه بعدی می‌تواند "یک ابزار نجات" باشد و با این فناوری قدرت تحریم‌ها تضعیف می‌شود.»

در انتهای این مطلب به اشاره به انتقال فایل‌های قطعات صنعتی و ... با کمک ارتباط متقابل شبکه‌ای آمده است: «هر کشوری با دسترسی به این نوع چاپگر‌های سه بعدی، مواد خام و طراحی می‌تواند به سهولت محدودیت‌ها و سختی‌های تحریم را پشت سرگذارد.»

گفتنی است که امروزه مدل سازی سه بعدی در رشته‌های، چون قطعه سازی، معماری، طراحی صنعتی، تجهیزات پزشکی، روباتیک، صنایع هوا فضا، نظامی و. رایج است و چاپگر‌های سه بعدی قادرند هر نوع قطعه با هر شکل و زاویه‌ای را تولید کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر