۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۴۴۴۵
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کشور:
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کشور گفت: بسیاری از تالاب های کشور بر اثر عدم همخوانی توسعه با ظرفیت های طبیعی خشک شده است.
به گزارش پایداری ملی، حمید ظهرابی ظهر یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیمی و جدید محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروزه طبیعت دستخوش تغییرات و دگرگونی ها توسط بشر شده است.

ظهرابی اظهار داشت: تهدید شدید گونه ها، انقراض، بیان زایی، نابودی جنگل ها، آلودگی آب و خاک و هزاران مشکل محصول بی تدبیری بشر در بهره برداری از منابع است.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کشور، گفت: کشور ما نیز در بهره برداری از منابع، اصول و ملاحضات را رعایت نکرده است.

ظهرابی بیان داشت: توسعه کشور بدون توجه نسبت به توان و ظرفیت ها رقم خورده است.

معاون محیط زیست کشور اظهار داشت: بحران آب در کشور محصول صنایعی است که بدون نگاه کارشناسی و توجه به محیط زیست توسعه یافته اند.

وی افزود: همچنین بهره برداری بی رویه از منابع از جمله موارد کاهش منابع آبی است.

ظهرابی با بیان اینکه بسیاری از تالاب های کشور خشک شده است، ابراز داشت: احیای ظرفیت های تخریب شده در کشور در گرو تجدید نظر در بسیاری از هدفگذاری های توسعه ای است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت زیست بومی رویه ای است که برای احیای تالاب ها و محیط زیست در نظر گرفته ایم و برنامه ریزی مشارکتی در قالب این رویکرد عملیاتی می شود.

معاون محیط زیست کشور با تاکید بر توسعه پایدار گفت: استفاده از ظرفیت های مناطق تحت حفاظت می تواند توسعه گردشگری و اشتغال را رقم بزند.

ظهرابی ابراز داشت: سمت و سوی ما بر بهره برداری خردمندانه و توسعه مشارکتی است.

ظهرابی کهگیلویه و بویراحمد را در حوزه زیست محیطی بسیار با ارزش دانست و گفت: طبیعت استان ظرفیت بسیار بزرگی است و در کنار ظرفیت انسانی می تواند در آینده کشور تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به پتانسیل های منطقه دنا، افزود: منطقه حفاظت شده دنا ۲۰۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده دارد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کشور تصریح کرد: این استان ۱۰ درصد آب کشور را داراست و باید از ظرفیت منابع آبی نیز به نحو مطلوبی استفاده شود.

ظهرابی همچنین بر گردشگری طبیعت محور و اکوتوریسم تاکید کرد و گفت: این مهم خروجی اشتغال زایی زیست محور را رقم می زند.

ظهرابی گفت: بهبود وضعیت معیشتی نیروهای محیط زیست در کشور نیز ضروری است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر