۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۳۴۴۰۲
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:در حوزه پدافند غیرعامل باید آسیب‌شناسی صورت گیرد و این اقدام، اولویت اصلی در حوزه پدافند غیرعامل به شمار می‌رود.

به گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور در در شورای پدافند غیرعامل استان کرمان عنوان کرد  برای موفقیت در حوزه پدافند غیرعامل باید به موضوع آسیب شناسی توجه ویژه صورت گیرد.

وی از اقدامات و پیگیری‌های استاندار کرمان در حوزه پدافند غیرعامل تقدیر کرد و گفت: ایشان در سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر کشوری در این زمینه شده و با حضور فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی با تاکید بر این‌که «فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه پدافند غیرعامل باید انجام شود»، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر موضوع پدافند غیرعامل تاکید ویژه ای داشته‌اند و یکی از راه‌ های جلوگیری از جنگ و خونریزی این است که خود را قوی کنیم.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که «پدافند دارای دو بعد عامل و غیر عامل است»، گفت: پدافند عامل به معنای دفاع مسلحانه است که به عهده نیروهای مسلح است و پدافند غیرعامل نیز به معنای دفاع غیر مسلحانه است که بر عهده همه افراد جامعه است.

وی بر ایمن‌سازی و پایدارسازی برای رسیدن به امنیت تاکید کرد و گفت: شرط رسیدن به توسعه نیز بهره‌مندی از امنیت است.

وی افزود: موقعیت منطقه‌ای، منابع انرژی، منابع معدنی و منابع انسانی چهار مزیت عمده کشور است که همه باید از آن‌ها حراست کنیم.

وی با تاکید بر این‌که «کشور ما موقعیتی ژئوپولوتیکی دارد»، گفت: یکی از غنی‌ترین منابع معدنی در کشور ما قرار دارد و نیروی انسانی متخصص، ولایتمدار و پرتلاش کشور نیز منابع اصلی این کشور هستند. سبک معماری کشور در گذشته به گونه ای بوده که پدافندغیرعامل در آن نهادینه شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی استانی مطرح است و باید در حوزه حمایت از کالای ایرانی نیز اقدامات اساسی انجام شود.

وی به ایجاد هشت جغرافیایی اقتصادی و تعیین معین‌های اقتصادی نیز اشاره و بیان کرد: اگر وابستگی‌ها را کم کرده و نگاه به درون داشته باشیم، اقتصاد مقاومتی محقق شده و به اهداف خود دست خواهیم یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر