۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۳۴۳۶۹
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان هدف از اقدامات پدافند کالبدی را اجتناب از ایجاد نقطه ضعف در حد امکان برشمرد.
به خبرنگار پایداری ملی، رضا پوربابایی در دومین جلسه مبحث 21 مقررات ملی ساختمان استان هرمزگان که در محل ساختمان نظام مهندسی استان با هدف اجرایی سازی مبحث مذکور برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مبحث21 مقررات ملی ساختمان، عنوان کرد: بطور کلی اقدامات پدافند کالبدی یا مربوط به زیر ساخت های موجود است و یا زیر ساخت های در حال مطالعه و طراحی ، رویکرد مهندسی معکوس مربوط به زیر ساخت های موجود بوده که در آن آسیب پذیری های فعلی موجود تحلیل و راهکارهای دارای توجیه اقتصادی جهت کاهش آسیب پذیری و تحلیل مدیریت بحران ارائه می شود.
وی با بیان اینکه مهندسی مستقیم برای زیرساخت های در حال مطالعه و طراحی است، افزود: تهدیدات موجود در حوزه ساختمان در چهار شاخه سازه ، تاسیسات، شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار می گیرد و تمامی آسیب ها و تهدیدات موجود در فرم ها و چک لیست های مبحث مذکور گنجانده شده است.
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان خواستار اهتمام جدی دستگاه های مرتبط در جهت اجرایی سازی الزامات پدافندغیرعامل در بحث شهرسازی و معماری شد.
پوربابایی یادآور شد: در این نشست مقرر شد، دستگاههای مرتبط با تشکیل چهار کارگروه سازه، تاسیسات، شهرسازی و معماری و معرفی اعضای فنی و تشکیل جلسات کارشناسی و تخصصی و بررسی فرم های ارزیابی ظرف مدت 20 روز اقدام به اجرایی سازی مبحث 21 مقررات ملی ساختمان کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر