۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۴۳۶۳
کارگاههای کودک و اینترنت با مشارکت و همکاری اداره کل پدافند غیرعامل ،پلیس فتا و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.
کارگاههای کودک و اینترنت با مشارکت  و همکاری اداره کل پدافند غیرعامل ،پلیس فتا و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

برگزاری کارگاههای کوا در استان آذربایجان شرقی کارگاههای کودک و اینترنت با مشارکت  و همکاری اداره کل پدافند غیرعامل ،پلیس فتا و اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

در این کارگاه‌ها که به مدت 2روز در سالن اجتماعات هنرستان امام صادق (ع) ویژه پسران و دبیرستان شاهد مهدیه ویژه دختران برگزار شد تعداد 1910 نفر از دانش آموزان در مقاطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم تحت آموزش‌های اولیه در زمینه اینترنت قرارگرفتند.

لازم به ذکر است این طرح از سال 1395 در سطح کشور در حال برگزاری است که با پیگیری­ های پلیس فتای استان در تبریز برای اولین بار برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در حاشیة این نشست گفت: یکی از اصلی‌ترین راهکارهای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی، آموزش کودکان است.

وی افزود: والدین باید با فناوری های لازم برای کنترل شبکه جهانی اینترنت و انتخاب اطلاعات سالم آشنایی کافی داشته باشند و با نظارت صحیح و اصولی بر رفتار فرزندان خود در فضای مجازی، از ورود کودکان خود به ناهنجاری های این فضا ممانعت به عمل آورند.

علیرضا کریمی گفت: رهاسازی کودکان در فضای مجازی مشکلات عدیده ای را به دنبال خواهد داشت که در نهایت باعث انزوای اجتماعی کودکان از همسالان و حتی والدین خود می شود.

وی افزود: علی رغم جنبه های مثبت این فضا از قبیل جنبه های آموزشی و ارائه خدمات ارتباطی سریع و آسان، باید به مخاطرات آن نیز توجهی جدی کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با تأکید بر اهمیت برگزاری این کارگاه‌ها گفت: آموزش یکی از سیاست های مهم اداره کل پدافند غیرعامل است که تاکنون قدمهای مثبتی در این زمینه برداشته شده و تعامل نزدیک با سازمانهای ذی ربط همانند پلیس فتا و سازمان آموزش و پرورش بر این امر دلالت دارد. وی اظهار امیدواری کرد که با آموزش های ویژه برای والدین دانش آموزان و مربیان، آسیب های این فضا در استان به حداقل برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر