۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۴۳۲۲
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان:
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان در جلسه کمیته پدافند غیر عامل اداره کل ثبت احوال استان سمنان که با حضور مدیر کل ثبت احوال استان و معاونین تشکیل شده بود برحفاظت و امنیت آمار و اطلاعات مردم در ادارات ثبت و احوال بعنوان یک اقدام پدافند غیر عامل تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان در جلسه کمیته پدافند غیر عامل اداره کل ثبت احوال استان سمنان که با حضور مدیر کل ثبت احوال استان و معاونین تشکیل شده بود برحفاظت و امنیت آمار و اطلاعات مردم در ادارات ثبت و احوال بعنوان یک اقدام پدافند غیر عامل تاکید کرد.

ایرج کارخائی افزود ثبت احوال ازجمله مراکز و دستگاه های مهم در حوزه پدافند غیر عامل است که محل ذخیره اطلاعات و آمار مردم و اسناد هویتی شهروندان و پایگاه اطلاعات جمعیتی است که از این لحاظ در حوزه ی حفاظت و امنیت سایبری و حوزه ی فناوری باید همواره و مستمر مورد توجه و دقت لازم قرار بگیرد.

حفاظت و امنیت آمار و اطلاعات مردم در ثبت احوال امر ضروری است

وی افزود از لحاظ پدافند غیر عامل اداره ثبت و احوال هم از لحاظ استحکامات فیزیکی و کالبدی و هم از لحاظ امنیت سیستم های کامپیوتری و کنترل و حفاظت  از بایگانی های موجود  بسیار مهم هستند. دبیر شورای پدافند غیر عامل استان همچنین دراین جلسه برکنترل اتاق سرورها، نصب علائم هشدار دهنده، استقرار آنتی ویروس برروی تمامی سیستم ها و ایجاد مولد های برق اضطراری در اداره کل ثبت احوال تاکید نمود.

کارخائی در ادامه  با اشاره به سفارش قرآن کریم که از مومنین میخواهد هر نیرویی در قدرت دارید برای مقابله با دشمنان آماده سازید گفت: در این آیه به هر نوع امکانات نظامی و غیر نظامی اشاره دارد و رسالت و اهداف پدافند غیر عامل هم تقویت و استفاده از امکانات غیر نظامی برای ایجاد مصونیت در جامعه است.

مدیر کل پدافند غیر عامل شناخت آسیب پذیری ها در بخش ها و عرصه های مختلف بسیار ضروری برشمرد و افزود همواره دشمنان از نقطه آسیب پذیری برای هجمه و اهداف خودشان استفاده می کنند .

بنابراین رصد، شناسایی و برطرف کردن نقاط آسیب پذیر از برنامه ها و اهداف حوزه پدافند غیر عامل در استان سمنان می باشد.

در این جلسه همچنین مدیر کل ثبت احوال استان سمنان از اقدامات و فعالیت های مناسب برای حفاظت از سیستم های فناوری موجود در ادارات ثبت احوال استان سمنان اشاره کرد و افزود رصد مسائل پدافند سایبری در ثبت احوال از اولویت ها و اهداف کارهای این سازمان برای حفاظت از اطلاعات و داده های مختلف مردمی است

مهندس قندالی جداسازی اینترنت از اینترانت را در سیستم های کاری ثبت احوال از گام های مهم برای امنیت سایبری برشمرد و افزود با انجام ملاحظات و الزامات پدافند غیر عامل در ادارات ثبت احوال استان تاکنون هیچگونه رخنه یا خدشه ای به بانک اطلاعات و آمار موجود ایجاد نگردیده است.

وی همچنین ایجاد و استقرار برق اضطراری در ثبت و احوال را از اولویت های این سازمان در سال 97 عنوان کرد .

در ادامه دیگر اعضای کمیته پدافند غیر عامل اداره کل ثبت و احوال استان پیشنهادات و نقطه نظرات  خودشان را در خصوص مسائل مرتبط با پدافند غیر عامل مطرح نمود .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر