۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۳۴۳۰۹
فرمانده سپاه حفاظت انصار‌المهدی(عج) می‌گوید: ما امروز طرح‌های به‌روز حفاظتی برای حفاظت از شخصیت‌ها و اماکن حساس و حیاتی نظام را در اختیار داریم.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ سیدمحمدرضا سیدی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه حفاظت انصار‌المهدی طی سخنانی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تهدیداتی که با آن روبه‌رو بودیم، ترور شخصیت‌های انقلابی بود که از همان ابتدای انقلاب مجموعه‌هایی برای دفاع و حفاظت از شخصیت‌ها پیش از تأسیس رسمی سپاه پاسداران به‌وجود آمده بود.

وی افزود: در آن زمان گارد ملی زیر نظر دولت موقت، سازمان مجاهدین انقلاب و مجموعه‌هایی هم زیر نظر شهید منتظری به‌وجود آمده بودند که پس از تأسیس سپاه و آغاز ترورهای گروهک فرقان و ترور شهید مطهری، سپاه پاسداران حفاظت از شخصیت‌ها را به‌عهده گرفت.

فرمانده سپاه انصارالمهدی ادامه داد: اما این موضوع در پنجم خردادماه سال 58 و پس از ترور ناموفق آقای هاشمی رفسنجانی طی پیامی از سوی حضرت امام رسماً به سپاه واگذار شد و سپاهی تحت عنوان انصارالامام تشکیل شد. در سال 1368 با جدا شدن سپاه ولی‌امر از این سپاه، نام سپاه انصارالامام به نام سپاه انصارالمهدی تغییر کرد.

سرهنگ سیدی با بیان اینکه "در طول سال‌های تشکیل سپاه حفاظت انصارالمهدی ما مأموریت خودمان را با قدرت و بهتر از گذشته انجام داده‌ایم"، تأکید کرد: امروز طرح‌های به‌روز حفاظتی برای حفاظت از شخصیت‌ها و اماکن حساس و حیاتی نظام جمهوری اسلامی را در اختیار داریم.

وی در پایان گفت: این سپاه تا امروز قریب به 300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 4 تن از آنها شهدای مدافع حرم بوده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر