۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۳۴۲۶۶
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر ضرورت اصلاح ماده ۷ قانون کار گفت: امروز بیش از ۹۶ درصد از کارگران کشور به شکل قرارداد موقت
به گزارش پایداری ملی،فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی و دبیر اجرایی خانه کار و کارگر شرق تهران، در خصوص کار و توسعه، بهره وری و نقش کارگران، اظهار کرد: اگر خواهان بازار کار فعال و بقای نیروی کار برای ادامه چرخه هستیم باید تکنولوژی و دستگاه‌های صنعتی را به روز کنیم و آموزش‌های جدید را به نیروی کار بدهیم.

وی افزود: باید کارفرما در بخش خصوصی و دولتی آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به نیروی کار بیاموزد، زیرا کارگر توان پرداختن به این امر را ندارد و متاسفانه امروزه در بخش‌های صنعتی این امکانات در اختیار کارگران گذاشته نمی‌شود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در برنامه گفت‌وگوی اقتصادی رادیو گفت‌وگو ادامه داد: البته در حال حاضر آموزش‌هایی صورت می‌گیرد که بازار آن‌ها اشباع شده است و اگرچه هزینه در این راستا صورت می‌گیرد، اما این آموزش‌ها مفید واقع نمی‌شود.

بیات با بیان اینکه ابتدا باید فضای مناسبی را برای نیروی کار آماده کنیم که در محیطی به دور از استرس به انجام کار بپردازد، گفت: به دلیل اینکه نیروی کار در کشور ما فاقد امنیت شغلی است و نمی‌تواند رفاه نسبی را برای خود و خانواده اش فراهم کند نمی‌توان توقع بهره وری زیادی از چنین نیروی کاری داشته باشیم.

دبیر اجرایی خانه کار و کارگر شرق تهران بیان کرد: کارگران و نماینده کارگران در شورای عالی کار در ابتدا به دنبال افزایش حقوق و دستمزد نیستند، بلکه ما به دنبال افزایش قدرت خرید و پوشش سبد معیشت هستیم.

وی با بیان اینکه قانون کار قانون خوبی بوده و در اجرا دچار مشکل شده، تصریح کرد: ما به دنبال اصلاح ماده ۷ قانون کار هستیم که پایه و اساس این قانون به شمار می‌رود.

بیات تاکید کرد: امروز بیش از ۹۶ درصد از کارگران کشور به شکل قرارداد موقت در فعالیت‌های مستمر و دائم کار می‌کنند که این بند از قانون کار باید اصلاح شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر