۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۴۲۵۳
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار معلول پشت نوبت دریافت مستمری هستندو تعداد زیادی از افراد در مراکز توان بخشی معلولان نیز حضور دارند که به آن‌ها یارانه به موقع پرداخت نمی‌شود.
به گزارش پایداری ملی،معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار معلول پشت نوبت دریافت مستمری هستندو تعداد زیادی از افراد در مراکز توان بخشی معلولان نیز حضور دارند که به آن‌ها یارانه به موقع پرداخت نمی‌شود.

حسین نحوی نژادگفت: وجود یک معلول که به شدت معلولیت دارد چرخه اقتصاد و وضعیت اجتماعی را با آسیب روبرو می‌کند.

وی افزود: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار معلول، حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شود که ۱۷ هزار نفر از آن‌ها با حکم قضایی تحت حمایت قرار گرفته اند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: این ۱۷ هزار نفر با وجود دارابودن خانواده، در بهزیستی نگهداری می‌شوند این افراد اصطلاحا دارای حکم قضایی هستند. این افراد، کسانی هستند که کسی به سراغ آن‌ها نمی‌آید. در واقع آن‌ها خانواده‌هایی دارند، ولی رها شده اند. همچنین ممکن است خانواده‌هایی به مرجع قضایی بروند و بگویند ما نمی‌توانیم از سالمندمان نگهداری کنیم. این یک معضلی است که ما با فردی رو به رو هستیم که هیچکس سراغش را نمی‌گیرد، اما اگر اتفاقی برایش بیفتند، چندین مدعی پیدا می‌شود.

نحوی نژاد با تاکید براینکه به دنبال سپردن معلولان به خانواده‌هایشان هستند گفت: بنا داریم خانواده‌ها معیشت امور معلولین را به عهده بگیرند و دولت و مجلس نیز حمایت لازم را از آن‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از افراد در مراکز توان بخشی معلولان هم هستند که به آن‌ها یارانه به موقع پرداخت نمی‌شوداز طرفی مبلغ یارانه‌ها با توجه به نرخ تورم تعیین نمی‌شوند درحالی که باید قیمت تمام شده خدمات را برای تعیین میزان یارانه لحاظ کنیم چراکه بسیاری از این خانواده‌ها نمی‌توانند هزینه مابقی خدمات را پرداخت کنند.

نحوی نژاد گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار نفر از معلولان پشت نوبت دریافت مستمری هستند و به طور کلی تعداد افراد پشت نوبتی برای خدمات مختلف نیز بالغ بر یک میلیون نفر هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر