۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۴۲۵۰
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: طرح‌های پدافند غیرعامل در حوزه برق استان مرکزی اجرا می‌شود.
به‌ گزارش پایداری ملی، محمد اله‌داد صبح امروز در نخستین جلسه کمیته بحران توزیع برق استان مرکزی با اشاره به ضرورت نصب ژنراتور اضطراری متناسب با قدرت مصرفی برای نقاط حساس اظهار داشت: با توجه به این که در مواقع بحران و قطعی احتمالی برق، به صورت فراگیر ممکن است کارکرد بیمارستان‌ها، جایگاه‌های سوخت و نانوایی‌ها دچار مشکل شود، نصب ژنراتور اضطراری متناسب با قدرت مصرفی برای نقاط حساس ضروری است.

وی افزود: به منظور کاهش مخاطرات حین بحران آموزش و تمرین لازم همکاران با برگزاری مانورها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا برگزاری چنین مانورهایی می‌تواند در کاهش مخاطرات تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: یکی از الزاماتی که باید در مواقع بحران مورد توجه قرار داد، دانش پدافند غیرعامل و آموزش مهارت‌های لازم در مواقع بحران است که از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 اله‌داد بیان کرد: اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل با هدف کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات حیاتی، حساس و مهم کشور در مواقع بحران انجام می‌شود، زیرا مدیریت و اتخاذ تمهیدات لازم در مواقع بروز بحران علاوه بر کاهش شدید هزینه‌ها، نقش بسیار اثرگذاری را در کاهش حوادث دارد.

وی ادامه داد: تولید پراکنده جزو ضروریات بوده و  گسترش استفاده از نیروهای تجدیدپذیر و فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف انرژی در جامعه یک نیاز اساسی است.

شناسایی پتانسیل تخریب و تهیه سناریوی تامین روشنایی، تمرین برای شناسایی بحران و فراخوان در زمان مناسب، ارائه گزارش در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز، جا به جایی پرسنل عملیات و تصمیم‌گیری برای برگزاری مانورهای مدیریت بحران اعم از برگزاری مانورهای لوازم اندازه‌گیری هم از مباحثی بودند که در این جلسه مطرح شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر