۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۴۲۴۸
پس از ایران و روسیه این‌بار کارشناسان فرانسوی و آمریکایی نیز اعلام کردند که تلگرام بستری برای فعالیت‌های تروریستی و دارای حفره های امنیتی است.
به نقل از نیویورک تایمز، طی هفته‌های گذشته ابتدا روسیه و سپس ایران اقدام به فیلتر کردن نرم‌افزار تلگرام کردند. هر دو کشور یکی از اصلی‌ترین دلایل مسدود کردن تلگرام را مناسب بودن برای استفاده برای عملیات‌های تروریستی عنوان کرده‌اند.

به‌تازگی کارشناسان فرانسوی نیز اعلام کردند که تلگرام می‌تواند زمینه مناسبی را برای هماهنگی برای فعالیت‌های تروریستی آماده کند. فشار دولت‌ها به تلگرام حتی باعث شد که گروه مدیریت تلگرام اقدام به مسدود کردن کانال‌های مرتبط با گروه داعش کند.

همچنین بنا بر اعلام محققین مؤسسه فناوری ماساچوست آمریکا، تلگرام دارای حفره‌های امنیتی ساده و جدی است و هر کسی که در زمینه فناوری اطلاعات دانش کافی دارد می‌تواند به آن نفوذ کند.

تا پیش از این حتی رئیس‌جمهور روسیه نیز در تلگرام عضویت داشت، اما پس از آنکه تلگرام درخواست سازمان‌های امنیتی این کشور برای ارائه کدگذاری‌های امنیتی این پیام‌رسان را رد کرد، از سوی روسیه و بسیاری از‌اشخاص حقیقی و سازمان‌های ایرانی کنار گذاشته شد.

دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این رابطه گفته است: علیرغم تبلیغات وسیع رسانه‌های آمریکایی و غربی وطرفداران آن‌ها مبنی بر ناموفق بودن فیلتر تلگرام در روسیه، فیلتر تلگرام در این کشور موفق بوده و ۱۰ روز بعد از فیلتر، رتبه تلگرام در این کشور سقوط فاحشی داشته است.

عبدالصمد خرم‌آبادی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: علیرغم تبلیغات وسیع رسانه‌های آمریکایی و غربی وطرفداران آن‌ها مبنی بر ناموفق بودن فیلتر تلگرام در روسیه، فیلتر تلگرام در این کشور موفق بوده و بعد از فیلتر رتبه تلگرام در این کشور سقوط فاحشی داشته است.

بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که رتبه تلگرام در روسیه قبل از فیلتر شدن ۱۰۵ بوده و ظرف ۱۰ روز گذشته به رتبه ۲۰۹ سقوط کرده است. یعنی هر روز بیش از ۱۰ پله سقوط داشته است.

خبرگزاری اینترفکس روسیه هم اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد از ابزاری موسوم به وی پی ان سفید برای جلوگیری از اختلالات تصادفی منابع اینترنتی بعد از فیلتر کردن پیام رسان تلگرام استفاده کند.

سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام را در پی حکم یک دادگاه در این کشور به اجرا گذاشت که در پی آن بیش از ۲۰ میلیون آی پی آدرس از دسترس کاربران روس خارج شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر