۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۴۱۸۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: برنامه‎های پدافند غیر عامل جدی گرفته شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حبیب الله خجسته‎پور در جلسه پدافند غیرعامل استان با تبریک فرارسیدن روز معلم، اظهار کرد: هر اقدام عملی که بنا باشد در هر دستگاه و جایگاهی اتفاق بیفتد، اگر پایه علمی داشته باشد نتیجه مثبتی دارد و اگر کار بدون کارشناسی انجام دهیم نه تنها نتیجه مثبتی نمی‎گیریم بلکه بعضا مشکلاتی هم به وجود می‎آید و فقط هزینه‎ها اسراف می‎شوند.

وی با اشاره به طرح جامع پدافند غیرعامل، ادامه داد: این طرح به دنبال این است که همه دستگاه‎ها یک برنامه کلی داشته باشند و اینها را ما به هم متصل کنیم. دستگاه‎هایی که در زمینه زیرساخت‎ها فعالیت می‎کنند باید ارتباط خود را با مابقی شبکه‎ها بدانند.

خجسته‎پور اضافه کرد: معمولا طرح‎های پدافند غیر عامل را هر دستگاهی جداگانه انجام می‎دهند اما در این برنامه که در سطح کشور در حال انجام است، بناست تمام دستگاه‎ها در کشور به هم متصل شوند که به صورت جزیره‎ای و بخشی عمل نشود و کار مثبتی انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان یادآور شد: بر همین اساس این طرح در استان نیز شروع شده و دانشگاه تربیت مدرس مشاور آن است. انتظار داریم دستگاه‎های اجرایی همکاری با مشاور داشته باشند و ملاحضات امنیتی را مدنظر قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این پروژه در استان براساس برنامه زمانبندی شروع شود.

خجسته‎پور تاکید کرد: با توجه به حساسیت‎ها، برخی اطلاعات طبقه‎بندی شده هستند، انتظار داریم در مراحل اجرای کار نظارت و حفاظت لازم از این اطلاعات انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یک درصد از اعتبار تملک دارایی هر دستگاه باید در حوزه پدافند غیر عامل هزینه شود، وی در رابطه با بحث تست نفوذ گفت: اگر آمادگی نداشته باشیم و امداد به موقع انجام ندهیم کارمان با مشکل مواجه می‎شود.

خجسته‎پور اضافه کرد: اگر ما در بخش پیشگیری هزینه کنیم بسیار بهتر است و سیستم ضربه کمتری می‎خورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: مدیران خودشان به بحث تست نفوذ موضوع ورود پیدا کنند و تنها به کارشناسان IT اکتفا نکنند.

وی افزود: مدیران و دستگاه‎های اجرایی برنامه‎های پدافند غیر عامل را جدی بگیرند چراکه در معرض خطریم و نیاز است که آمادگی داشته باشیم و راه‎های جایگرین را انتخاب و مشخص کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر