۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۴۱۷۶
معاون مدیرکل امور انتظامی وزارت کشور :
معاون مدیرکل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: هزینه برای گسترش پدافند غیر عامل در سطوح مختلف جامعه در واقع نوعی سرمایه گذاری با نتایج مطلوب است.
به گزارش پایداری ملی، مجتبی مولوی دوشنبه شب درشورای پدافند غیرعامل استان اصفهان با بیان اینکه اولویت اصلی پدافند غیرعامل سرمایه انسانی است، گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که اگر تهدیدی ایجاد شد، کمترین خسارت را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: پایداری در برابر تهدیدات، حفظ جان انسان ها، کاهش آسیب پذیری، حفظ زیر ساخت ها و تداوم خدمات در مواقع بحران از اهم اهداف پدافند غیرعامل است.

وی خاطر نشان کرد: با ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل در 13 بند از سوی مقام معظم رهبری در سال 89 نگاه به این حوزه جدی تر شد و در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل انجام شده و با نگاه ویژه دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و وزیر کشور این فعالیت ها با قوت در دولت دوازدهم ادامه دارد.

معاون مدیر کل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با تاکید بر اینکه مباحث پدافند غیرعامل از نیازهای ضروری در جامعه امروز است گفت: شایسته است با آموزش و فرهنگ سازی مناسب ،مردم نیز با الزامات پدافند غیر عامل بیشتر از گذشته آشنا شوند و در اجرای سیاست های این حوزه مشارکت فعال داشته باشند زیرا عرصه ای که مردم در آن خودشان همکاری داشته باشند ، موفقیت در آن حوزه بیشتر خواهد بود.

مولوی با بیان اینکه از مجموع 45 نوع آسیب و تهدید در سطح دنیا، حدود 25 مورد آن در کشور ما اتفاق افتاده است گفت: امروز تهدیداتی که متوجه زیرساخت های کشور است، تغییر یافته و سیاست های ما در وزارت کشور توجه به این مهم است که حوزه های پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند پرتویی و پدافند کالبدی را فعال تر از گذشته کنیم و با مصون سازی جامعه از تهدیدات در این حوزه ها، اقتدار و پایداری ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه امروز حدود 70 درصد از عملیات اداری در کشور ما در بستر سایبر انجام می شود گفت: 50 درصد از حوادث سایبری ما در بخش اداری ناشی از بی توجهی کاربران اداری است.

معاون مدیر کل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: همه ما باید خطرها و تهدیدهای فضای سایبری را بشناسیم و برای امنیت شبکه و حفظ اطلاعات در راستای مصون سازی آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل در دستور کار همه استانها قرار گرفته است اظهار کرد:در این طرح ابتدا دارایی ها را شناسایی کرده و دسته بندی می کنیم، پس از آن تهدیدها را شناسایی می کنیم و پیشنهادهای لازم را برای مصون سازی ارائه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه آموزش برای آشنایی همگان با پدافند غیرعامل، اظهار کرد: در عصر حاضر حوزه پدافند غیرعامل بسیار گسترده شده است زیرا با توجه به پیشرفت علم و فناوری، عرصه های تهدید هم افزایش یافته است.

مولوی با بیان اینکه حدود هفت تا هشت هزار رابط پدافند غیر عامل در دستگاه های اداری کشور وجود دارد گفت: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیر عامل را از سال گذشته برای گروه ها و اقشار مختلف جامعه شروع کردیم اما هنوز نیازمند آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

وی گفت: استان اصفهان در ارزیابی وزارت کشور در حوزه پدافند غیر عامل خوب و مثبت عمل کرده است که جای قدردانی و تشکر دارد اما بطور قطع این اقدامات کافی نیست.

استاندار اصفهان هم در این نشست گفت: تامین امنیت مردم برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه بر اثر بی توجهی و نبود برنامه ریزی کارشناسی 9 صنعت مهم در منطقه شمال غرب اصفهان در کنار یکدیگر قرار گرفته اند افزود: احداث این صنایع مهم که جنبه ملی هم دارند در کنار هم اشتباه اساسی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه احداث پالایشگاه، پتروشیمی، نفت سپاهان وسایر صنایع مجموعه در هم تنیده از زیرساخت ها را در این منطقه بوجود آورده است گفت: احداث اینگونه صنایع مهم در این منطقه اشتباه اساسی محسوب می شود که لازم بود احداث این صنایع در چند نقطه از استان یا کشور انجام می گرفت .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر