۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۴۱۴۹
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در همین مملکت عده‌ای هستند که ته دل و یا سر زبانشان می‌گویند باید با دشمن کنار بیاییم.
به گزارش پایداری ملی، آیت‌اللّه احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت) در مراسم بزرگداشت شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی در سخنانی، گفت: امروز هر حرکتی که سبب فساد، بی‌دینی و ظلم و ستم در کشور شود، موجب پایمال کردن خون شهداست.

وی با بیان اینکه بعضی که ثروت‌های کلان می‌اندوزند، خانه دوم‌شان در اروپا و آمریکاست و هرکدامشان که نمی‌توانند در کشور بمانند، به این خانه دوم خود می‌روند، اظهار داشت: کسانی که مرتکب این کارها می‌شوند، درحالی که امروز در کشور مردم  مستضعف به‌سختی زندگی کرده و با بی‌کاری و دیگر مشکلات مواجهند، در حقیقت خون شهدا را پایمال می‌کنند.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: ما هرچه داریم، بدون اغراق به‌برکت خون شهدا داریم؛ از ابتدای خلقت تا امروز و از امروز تا روز ظهور امام زمان(عج)، دنیا این‌گونه بوده است که همواره عده‌ای قدرتمند و ثروتمند در این عالم هستند که ضد دین و ضد فضیلت‌ها بوده و فقط به خود و قدرت‌شان می‌اندیشند و هرچه هم قدرت‌شان بیشتر باشد، برایشان کافی نیست، به‌طوری که حتی اگر همه زمین را هم بگیرند، می‌خواهند به کرات آسمانی رفته و آنها را هم اشغال کنند و باز سیراب نمی‌شوند.

آیت‌اللّه جنتی با تأکید بر اینکه جبهه باطل همواره مقتدر و ثروتمند بوده و اکثریت را در اختیار دارد، گفت: اگر جبهه حق، جهاد نکند و آماده جنگ نباشد و از شهادت بپرهیزد و بخواهد در مسجد و خانه بنشیند و صرفاً با نصیحت کار خود را پیش ببرد، آن قدرت‌های باطل، نسل جبهه حق را منقطع می‌کردند و حتی اجازه زندگی به اینها نمی‌دادند.

وی، جهاد را، استقبال از شهادت دانست و تصریح کرد: اگر امروز کلمه «لااله‌ الا‌ اللّه» و توحید در میان است و در اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت، از خدا دَم می‌زنند، به‌برکت شهادت‌هاست که این رشته قطع و چراغ آن خاموش نشد.

دبیر شورای نگهبان با یادآوری اینکه شهید علاوه بر آن‌که خود به درجات بالا می‌رسد، مستضعفان را هم حفظ می‌کند تا حق‌شان پایمال نشود، افزود: این ابتکار اربعین هم که روز به روز رشد می‌کند، به‌علاوه عزاداری و سینه‌زنی‌ها برای شهادت امام حسین(ع) در اروپا و آمریکا که محیط اسلامی نیست، نشان می‌دهد که شهادت امام حسین(ع) یک شهادت ساده و همانند اعمال تروریست‌ها کور نیست.

آیت‌اللّه جنتی اضافه کرد: آنچه پیام امام(ره) را حفظ کرد، شهدا بودند، اگر شهادت‌ها نبود، چراغ اسلام در همان زمان پیامبر(ص) خاموش می‌شد و پیامبر هم به‌شهادت می‌رسید و این شهدا بودند که به اسلام قدرت و آبرو دادند؛ پیش از انقلاب، مسلمانی ننگ بود و اسلام مایه عقب‌ماندگی شمرده می‌شد، جوان جرأت نمی‌کرد که خودش را مسلمان بنامد، اما کم‌‌کم شهادت‌ها صورت گرفت که این پیام را نگه داشتند.

وی تصریح کرد: همه مردم ایران، اعم از مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی چه بدانند و چه ندانند، بدهکار خون شهدا هستند، البته درِ شهادت بسته نشده است، همین شهادت‌ها بود که حزب‌اللّه لبنان را قدرتمند، سوریه را آزاد و داعش را تار و مار کرد.

دبیر شورای نگهبان گفت: اگر این شهادت‌ها نبود و داعش بر ما مسلط می‌شد و آنچه حکومت عراق و شام می‌نامید، فراهم می‌کرد، چه بر سر ناموس مردم می‌آمد؟ همان‌طور که غیر از کشتن و سوزاندن و قطعه‌قطعه کردن، چه جنایت‌های ناموسی مرتکب شدند که انسان از بیان آن شرم دارد؛ کشوری که این همه شهید داده‌ است، نباید این همه گرسنه داشته باشد، بلکه باید عدل علوی بر آن حاکم باشد؛ متأسفانه ما خیلی از قافله عقبیم، اما تا آنجا که می‌توانیم، باید با تبعیض و بی‌عدالتی مقابله کنیم.

آیت‌اللّه جنتی ادامه داد: حفظ عفت و پاکدامنی به‌عنوان یکی از راه‌های پاسداری از خون شهداست، خانواده‌های شهدا باید تا آنجا که می‌توانند در درجه اول از طریق ارشاد و نصیحت با بدحجابی مبارزه کنند، برخی تصور می‌کنند اگر یک خانمی چند تار مویش در خیابان بیرون باشد، چه اشکالی دارد؟ در حالی که همین منشأ فساد شده، پاکدامنی را از بین برده و موجب افزایش طلاق و کاهش ازدواج می‌شود که این آثار دیگری دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه  خانواده‌های شهدا در طرح مسئله ولایت‌فقیه مقدم هستند تا معلوم شود که ولایت‌فقیه چه نقشی در بقای اسلام و خون شهدا دارد، گفت: باید روشن شود که اگر یک روز مردم ولایت‌فقیه را قبول نکنند چه بر سر ارزش‌ها می‌آید. نمی‌دانم چرا عده‌ای تا این اندازه راجع‌به ولایت‌فقیه گمراه هستند و راجع‌به آن در دانشگاه‌ها و محافل‌ دیگر، شُبهه ایجاد می‌کنند،؛ البته بعضی‌ از آنها جرأت می‌کنند و صریح می‌گویند و بعضی صراحت‌شان کمتر است.

** ولایت‌فقیه بود که شاه را از تخت به زیر کشید

آیت‌‌اللّه جنتی با طرح این سؤال که "اگر ولایت‌فقیه نباشد، چه‌کسی می‌خواهد در مقابل آمریکا بایستد؟" گفت: این ولایت‌فقیه است که به‌وسیله سپاه و بسیج در سوریه می‌جنگد، مگر همین‌ها سوریه را آزاد نکردند همان‌طور که در جنگ هشت‌ساله هم ایستادند و با موفقیت آن را به پایان رساندند؟ انقلاب متعلق به ولایت‌فقیه است و شاه را همین ولایت از تخت به زیر کشید. دیگران همانند مصدق هم خواستند با شاه مقابله کنند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند، در حالی که وقتی ولایت فقیه می‌گوید خرمشهر را آزاد کنید، رزمندگان، دانسته روی مین می‌رفتند.

وی با ابراز اینکه "امروز هم شرایط همین گونه است و هرچه دعا برای رهبر عزیزمان کنیم، کم است"، افزود: رهبر عزیز ما امروز مقابل دشمن ایستاده و اهل معامله نیست، در حالی که در همین مملکت عده‌ای هستند که ته دل و یا سر زبانشان می‌گویند که ما باید با دشمن کنار بیاییم، این مثل آن است که انسان بگوید من با قاتل خود و زن و بچه‌ام کنار می‌آیم، در حالی که دشمن هدفش کشتن است و تنها اگر از دشمنی دست برداشت، می‌توان با او سر میز مذاکره رفت.

دبیر شورای نگهبان گفت: آنها که می‌خواهند مشکلات کشور را با کمک دشمن حل کنند به‌خاطر بیاورند که دشمن چه‌زمانی به ما کمک کرد تا این مشکلات را حل کنیم، دشمن کی برای حل رکود اقتصادی به ما گفت چه کنیم؟ دشمن مشکل‌آفرین است نه حلال مشکل.

** اگر از امکانات به‌درستی استفاده شود یک نفر هم گرسنه نمی‌خوابد

آیت‌اللّه جنتی با اشاره به اینکه اگر از امکانات داخلی کشور همانند معادن به‌درستی استفاده شود، حتی یک نفر هم شب گرسنه نمی‌خوابد، تأکید کرد: هرکس می‌تواند باید در این زمینه کاری انجام دهد، از جمله صدا و سیما، خطبای جمعه، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها باید بگویند که جنس خارجی نباید مصرف کنید.

**خریدن جنس خارجی کمک به دشمن است

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: آنها باید به مردم بگویند که سیل واردات پوشاک و لوازم خانگی به کشور، موجب رکود تولید داخل می‌شود و خریدن جنس خارجی کمک به دشمن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت توجه به نام‌گذاری‌های هرساله توسط مقام معظم رهبری ابراز داشت: متأسفانه مشخص نشد که نامگذاری‌های سال‌های گذشته به چه سرانجامی رسید، معلوم نشد اقتصاد مقاومتی و تولید در سال‌هایی که با آنها نامگذاری شده بود به کجا انجامید، بعضی دیگر هم این سخن رهبری را که می‌فرمایند «مشکلی نیست که در داخل کشور قابل حل نباشد» از زبان خود مطرح می‌کنند، ولی من شک دارم که واقعاً به آن ایمان داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر